InPrivate Desktop برای ویندوز 10

InPrivate Desktop برای ویندوز 10
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

این اپ می‌تواند برای شما امکان امتحان کردن هر چیزی که به آن اعتماد ندارید را فراهم بیاورد، به شکلی که اگر رفتار نامناسب و غیرمنتظره ای داشته باشد به سیستم شما آسیبی نزند.

شرکت مایکروسافت در حال طرح‌ریزی یک «سندباکس» در یکی از نسخه‌های آتی ویندوز 10 برای اپ‌هایی است که به آنها اعتماد ندارید.
 
به گزارش گرداب، قابلیت InPrivate Desktop، که نخستین بار توسط وب‌سایت Bleeping Computer رصد شد، می‌تواند برای شما امکان امتحان کردن هر چیزی که به آن اعتماد ندارید را فراهم بیاورد، به شکلی که اگر رفتار نامناسب و غیرمنتظره‌ای داشته باشد به سیستم شما آسیبی نزند.
 
InPrivate Desktop با InPrivate Browsing برای کروم و اینترنت اکسپلورر فرق می‌کند؛ InPrivate Browsing حالتی برای مرورگری در وب است که، مثلا، در زمانی که قصد خرید کادو برای تولد همسرتان را دارید به شما کمک می‌کند او نتواند ببیند آن را از کجا خریده‌اید. همین!  
 
یک نسخه پیش‌نمایش از اپ InPrivate Desktop، که برای نسخه Enterprise ویندوز تهیه شده، به زودی برای Insider ها در دسترس قرار خواهد گرفت.
این توضیح کامل Insider Feedback Hub در این باره است:
«مایکروسافت در حال تهیه یک "InPrivate Deskop" سندباکس شده برای ویندوز 10  Enterpriseاست.»
«نسخه پیش‌نمایش InPrivate Desktop راهی برای اجرای یکباره ایمن نرم‌افزاری که اعتمادی به آن نیست در اختیار ادمین‌ها قرار می‌دهد. این اساسا یک VM سریع داخلی است که وقتی این اپ را می بندید بازیافت (recycle) می‌شود!»
 
مایکروسافت ویندوز 10

سیستم شما برای استفاده از InPrivate Desktop نیاز به امکانات آنچنانی ندارد و عملا با استانداردهای کامپیوتری رایج مطابقت دارد: 4 GB رم، 5 GB فضای خالی روی دیسک، 2 هسته CPU ، و دارای بودن امکان مجازی‌سازی CPU  (که در BIOS انجام می‌شود).
 
البته احتمالا نیاز به Hyper-V نیز خواهد بود، هر چند که در مشخصه‌ها به آن اشاره نشده است.
چنین چیزی ممکن است آشنا به ذهن برسد؛ Ubuntu هم داخل یک سندباکس اجرا می‌شود.
 
برای نصب آن باید اطمینان حاصل کنید که BIOS به درستی تنظیم شده، و اینکه در لاین درست Insider Program هستید، و در بار اول، این اپ باید به عنوان مدیر اجرا شود تا اطمینان حاصل شود که برخی از بسته‌ها قابل دانلود هستند.
 
به هر حال این ابزار چیزیست که بسیاری از توسعه دهندگان و ادمین‌های سیستم مدت‌ها منتظر آن بوده‌اند و به همنی خاطر گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه با آپدیت Redstone 5 سپتامبر عرضه خواهد شد یا Redstone 6 آوریل.
منبع: ایتنا