جاسوسی آنلاین از دانش آموزان مدرسه

جاسوسی آنلاین از دانش آموزان مدرسه
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹

برخی مدیران مدارس در آمریکا با خرید ابزار جاسوسی و هک مورد استفاده اف بی آی به منظور نفوذ به گوشی های تلفن همراه مجرمان از آنها جاسوسی می کنند.

به گزارش گرداب، بررسی های انجام شده توسط تام مک کی و دروف مروترا خبرنگاران سایت گیزمودو نشان می دهد تعداد قابل توجهی از مدارس در ایالت های مختلف آمریکا ابزار هکری و جاسوسی سایبری پلیس فدرال آمریکا را خریداری می کنند تا بتوانند گوشی های دانش آموزان را هک کنند و عکس ها و متون ذخیره شده در آنها را مشاهده کنند.

ابزار هکری اف بی آی به مدیران مدارس امکان می دهد تا حتی عکس ها و پیام های پاک شده از گوشی های دانش آموزان را مشاهده کنند. این کار اگر چه به بهانه حفاظت از دانش آموزان و کمک به آنها صورت می گیرد اما موجب نقض حریم شخصی و امنیت آنها شده و دسترسی مدیران مدارس به تمامی اطلاعات موجود در گوشی های دانش آموزان را ممکن می کند.

از جمله ابزار هکری که مورد استفاده مدیران مدارس در امریکا قرار می گیرد می توان به ابزار تولید شده توسط شرکت صهیونیستی Cellebrite اشاره کرد که همکاری های گسترده ای با نیروهای پلیس محلی و فدرال آمریکا دارد. این ابزار نفوذ به انواع گوشی های هوشمند و استخراج داده از آنها را ممکن می کند.

نکته قابل تامل دیگر گرانی این ابزار است. برخی مدیران مدارس برای خرید این ابزار تا ۱۲ هزار دلار هزینه کرده اند و این نگرانی وجود دارد که نشت ابزار یاد شده به خارج از اف بی آی در نهایت موجب شود که آنها به دست افراد خلاف کار و خود مجرمان هم بیفتد.

اف بی آی تنها در صورت دریافت حکم قضایی مجاز به استفاده از ابزار یادشده است. اما مدیران مدارس بدون اینکه هیچ گونه مجوز قضایی دریافت کرده باشند از گوشی های دانش آموزان جاسوسی می کنند. از همین رو نگرانی در مورد تبعات این اقدامات روز به روز در حال افزایش است.