Gerdab.IR | گرداب

تهدید شرکت‌های خطوط لوله انرژی در آمریکا از سوی دولت

تهدید شرکت‌های خطوط لوله انرژی در آمریکا از سوی دولت
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

دولت آمریکا از شرکت‌های خطوط لوله انرژی خواسته است تا مشکلات مربوط به امنیت سایبری را گزارش دهند و در غیر این صورت با جریمه مواجه خواهند شد

به گزارش گرداب، مقامات ارشد دولتی اعلام کردند که شرکت‌های خطوط لوله‌ی انرژی از این به بعد به موجب دستورالعمل جدیدی که روز پنجشنبه ۲۷ می‌توسط اداره‌ی امنیت حمل و نقل (TSA) صادر شده، مجبورند تا گزارش‌های مربوط به امنیت سایبری را به دولت آمریکا گزارش دهند.

مقاماتی که خواستند ناشناس بمانند، اعلام کردند که این دستورالعمل، جریمه‌هایی را برای شرکت‌های خطوط لوله که در طی مدت ۱۲ ساعت بعد از حادثه، آن را گزارش نمی‌دهند، اعمال می‌کند و این شرکت‌ها مجبورند تا یک هماهنگ‌کننده‌ی امنیت سایبری برای گزارش حوادث و ایجاد هماهنگی با وزارت امنیت داخلی و آژانس امنیت زیرساخت (CISA) داشته باشند.

یکی از چهار مقام ارشد که قبل از اعلام دستورالعمل جدید با خبرنگاران مصاحبه کرد، گفت: «این اولین بار است که گزارش اجباری از حوادث امنیت سایبری خواسته می‌شود.» قبل از صدور این دستورالعمل جدید، در اوایل ماه می، شرکت Colonial Pipeline که بزرگ‌ترین سیستم خط لوله سوخت ایالات متحده است، مورد حمله‌ی باج‌افزار قرار گرفت و این موضوع باعث اختلال در عرضه، افزایش قیمت و هجوم مردم برای خرید بیش‌تر در سواحل شرقی شد. این بخش‌نامه اولین بار توسط واشنگتن پست در چند روز گذشته گزارش شد.

گفته می‌شود که هکر‌ها در خارج از روسیه فعالیت می‌کنند و شبکه رایانه‌ای Colonial Pipeline را اشغال کرده و میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال را با موفقیت خارج کرده‌اند. این حادثه باعث شد تا امنیت سایبری زیرساخت‌های مهم در راس برنامه‌های ملی قرار بگیرد.

دولت ایالات متحده قبلاً از صنایع خصوصی خواسته بود تا چنین حوادثی را به مقامات گزارش دهند، اما حالا بعد از چندین حادثه‌ی بزرگ و خطرناک، آن‌ها را مجبور کرده تا گزارش‌ها را ارسال کنند. شاید در صنایع دیگر نیز گزارش اجباری خواسته شود. مقامات اعلام کردند که دستورالعمل جدید مشابهی برای بخش‌های دیگر نیز در نظر گرفته شده است.