Gerdab.IR | گرداب

سرقت اطلاعات شخصی بزرگسالان آمریکایی از سوی چین

سرقت اطلاعات شخصی بزرگسالان آمریکایی از سوی چین
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

طبق گزارش منتشره توسط CBS و شبکۀ رادیویی CBS پخش شد، دولت چین احتمالا اطلاعات شخصی ۸۰% از بزرگسالان اهل ایالات متحده را سرقت کرده است.

به گزارش گرداب، بیل اِوانینا (Bill Evanina) رئیس اسبق سازمان ضد جاسوسی و مرکز امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، متذکر شد که چین به صورت فعالانه در تلاش است تا DNA و سایر اطلاعات بهداشتی شهروندان آمریکایی را جمع‌آوری کند و به سوء استفاده کردن از این اطلاعات بپردازد.

او هم‌چنین شرح داد که چگونه شرکت چینی BGI Group، با پیشنهاداتی برای تاسیس و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تست ویروس کرونا، به اطلاعات حساس شش ایالت مختلف دسترسی پیدا کرده است. علاوه بر این موارد، این شرکت چینی متعهد شده که به ایالت‌ها کمک‌های بیش‌تری ارائه دهد.

مامور عالی رتبۀ پیشین امنیت، با سوءظن نسبت به این پیشنهادات و مقصودی که اطلاعاتِ جمع‌آوری شده می‌توانند برای آن استفاده شوند، به ایالات هشدار داد که طرح BGI Group را نپذیرند.

بیل اِوانینا گفت: «این خدمات نه تنها برای هر آمریکایی، بلکه برای بیمارستان‌ها، انجمن‌ها و درمانگاه‌ها نیز پیشنهاد شده‌اند؛ با دانستن این که BGI یک شرکت چینی است، آیا می‌فهمیم که این داده‌ها و اطلاعات به کجا می‌روند؟»
وی هم‌چنین افزود: «طبق برآورد‌های فعلی، تمام اطلاعات هویتی و شخصی ۸۰% از بزرگسالان آمریکایی توسط حزب کمونیست چین به سرقت رفته است.»

سرقت اطلاعات شخصی سالمندان آمریکایی از سوی چین
این گزارش تلاش‌های صورت گرفته برای کنترل اطلاعات زیستی بشریت و در نتیجه، کنترل آیندۀ مراقبت‌های بهداشتی را با عنوان جنگی نوین توصیف نمود. جمهوری خلق چین نیز میل شدیدش برای پیشبرد جهان به سوی دانش و فناوری DNA را در یک بیانیه به صورت علنی اعلام کرد.

متخصص بیوشیمی سابق و مامور نظارتی ویژۀ FBI حال حاضر، Edward You، گفت: «چینی‌ها سیاستی به نام ساخت چین ۲۰۲۵ دارند و در این استراتژی‌های ملی، می‌خواهند در عصر زیست شناختی حاضر رهبر حاکم جهان باشند.»
او هم‌چنین خاطرنشان کرد که آمریکا به زودی ممکن است برای چیزی بسیار بیش‌تر از تجهیزات حفاظت فردی و ماسک صورت وابسته به چین شود.


اِدوارد یو ذکر کرد: «اگر بفهمیم که تمامی داروها، واکسن‌ها و تجهیزات مراقبت‌های بهداشتی آینده‌مان کاملا وابسته به یک منبع خارجی‌اند، چه اتفاقی می‌افتد؟»

Dirk Schrader معاون امور جهانی New Net Technologies، در ادامه گزارش ویژه‌ای که از Infosecurity Magazine منتشر شد افزود: «تحقیقات امنیت سایبری اخیر در مورد وضع محافظت از اطلاعات در بخش سلامت، نشان می‌دهد که برای هیچ یک از دولت‌های خارجی، هیچ نیاز حقیقی‌ای وجود ندارد که از شیوه‌های هک پیشرفته استفاده کند تا به اطلاعات بهداشتی شخصی (PHI) توابع ایالات متحده دسترسی یابد.»

«به عنوان مثال، در اواخر سال ۲۰۱۹ معلوم شد که اطلاعات رادیولوژیِ تقریبا شش میلیون شهروند آمریکایی بدون حفاظت است و این وضع تا یک سال بعد هم بهبود نیافت. علاوه بر این، بزرگترین مرکز ارائه کننده رادیولوژی که اطلاعات درمانی مراجعه‌کنندگان خود را بدون هیچ‌گونه محافظتی با اینترنت عمومی ضبط و ربط می‌کرد، یک سرمایه‌گذار چینی داشت.»