Gerdab.IR | گرداب

صحت سنجی از پیمانکاران غیردولتی پروژ‌های فناوری اطلاعات

صحت سنجی از پیمانکاران غیردولتی پروژ‌های فناوری اطلاعات
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند با بیان اینکه پیمانکاران غیردولتی پروژ‌های فناوری اطلاعات، صحت سنجی می‌شوند، از برگزاری رزمایش امنیتی پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش گرداب، علی عبداللهی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند، در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص زیرساخت‌های امنیتی در جهت ارتقاء امنیت سامانه‌ها، گفت: دستورالعمل دسترسی به دیتا و اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی دو سال قبل در وزارت اقتصاد تدوین شد و براین اساس هر ۳ ماه یک بار سطح دسترسی کارمندان به سامانه‌ها آپدیت می‌شود.

وی افزود، با توجه به اتفاقاتی که اخیرا در کشور رخ داد حوزه امنیت فناوری اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی اهمیت زیادی پیدا کرده است. برهمین اساس پیش‌بینی انجام شد تا در ساختار مراکز فناوری اطلاعات دستگاه‌ها معاونت امنیت گنجانده شود که به زودی این تغییرات اعمال می‌شود.
صحت سنجی از پیمانکاران غیردولتی پروژ‌های فناوری اطلاعات
عبدللهی، گفت: پیمانکاران ۹۹ درصد پروژه‌های فناوری اطلاعات وزارت اقتصاد توسط سامانه مناقصات و از بخش خصوصی انتخاب می‌شوند. این درحالی است که نظارت‌های لازم در این خصوص از طریق افتاء، پلس فتا و مرکز امنیت فضای مجازی انجام می‌شود.

این پیمانکاران توافق محرمانگی را امضا می‌کنند و اخیرا نیز رزمایش امنیت فضای مجازی توسط قرارگاه پدافند غیر عامل انجام شد. نتایج این رزمایش نیز به پیمانکاران بخش خصوصی پروژه‌های فناوری اطلاعات ابلاغ شد.