Gerdab.IR | گرداب

فروش بخش تجاری شرکت مک‌آفی به قیمت ۴ میلیارد دلار

فروش بخش تجاری شرکت مک‌آفی به قیمت ۴ میلیارد دلار
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

شرکت مک‌آفی اعلام کرده که برای فروش بخش تجاری خود به ارزش ۴ میلیارد دلار و به صورت نقدی به توافق رسیده است.

فروش بخش تجاری شرکت مک‌آفی به قیمت ۴ میلیارد دلار
به گزارش گرداب، این شرکت اعلام کرد که با ائتلافی به رهبری (STG) Symphony Technology Group، به توافق رسیده است و انتظار می‌رود این معامله تا پایان سال ۲۰۲۱ منوط به تایید شرایط و طی ملزومات قانونی بسته شود.

پس از این معامله، شرکت مک‌آفی با حفظ نام فعلی خود به یک کسب‌وکار B۲C تبدیل خواهد شد. هرچند که این شرکت که ۸۶% از ۱۰۰ شرکت برتر در سراسر جهان را تحت پوشش قرار می‌دهد، در ماه‌های آینده واگذار خواهد شد، اما مک‌آفی تا زمان بسته شدن قرارداد به کار خود ادامه خواهد داد.
مدیر امنیت سایبری device-to-cloud نیز اظهار داشت که از درآمد حاصل از معامله برای پرداخت بدهی ۱ میلیارد دلاری شرکت استفاده خواهد شد.

پیتر لیو (Peter Leav)، رئیس و مدیر اجرایی مک‌آفی، می‌گوید: «STG شریک مناسبی برای ادامه و تقویت بخش تجاری شرکت است و این معامله نتیجه‌ی تلاش‌های کارکنان ماست. با این قرارداد، مک‌آفی می‌تواند به طور انحصاری روی تجارت مصرف کننده تمرکز کند و ما را به رسیدن در هدف‌مان یعنی پیشروی در ارائه امنیت شخصی کاربران یاری سازد.»
فروش بخش تجاری شرکت مک‌آفی به قیمت ۴ میلیارد دلار
William Chisholm، مدیرعامل STG نیز می‌گوید: «مک‌آفی یکی از بهترین برند‌ها در زمینه ارائه نرم‌افزار‌های امنیتی است و به نوآوری، کیفیت بالا و پیشروی شهرت دارد. ما با همکاری تیم فوق‌العاده‌ی مک‌آفی می‌خواهیم خدمات باکیفیت و استثنایی را به شرکت‌ها و مشتریان دولتی در سراسر جهان ارائه کنیم.»

اعلامیه فروش بخش تجاری شرکت در همان روزی منتشر شد که بنیان‌گذار شرکت مک‌آفی، جان مک‌آفی، متهم به کلاهبرداری از طریق رمزارزها، پول‌شویی و دیگر تخلفات شد. در صورت درست بودن این اتهامات، ممکن است جان مک‌آفی به ده‌ها سال زندان محکوم شود.