Gerdab.IR | گرداب

اینستاگرام و فیس بوک سارقان اطلاعات شخصی کاربران

تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

طبق گزارش‌های ارائه شده، شرکت فیس‌بوک و اینستاگرام بیشترین آمار جمع آوری اطلاعات را دارند.

اینستاگرام و فیس بوک سارقان اطلاعات شخصی کاربران

به گزارش گرداب، از دسامبر گذشته، اپل برچسب‌های حفظ حریم خصوصی را به لیست برنامه‌های موجود در AppStore اضافه کرد. برچسب‌ها اطلاعاتی را که هر برنامه از طریق کاربران iOS به آن‌ها دسترسی دارد نشان می‌دهد.

برنامه‌های موجود برای اولین بار که پس از ۷ دسامبر به روز شده بودند، باید این اطلاعات را داشته باشند و برخی از شرکت‌ها مانند گوگل برای جلوگیری از نشان دادن برچسب‌های حریم خصوصی در فهرست برنامه‌های خود، تا زمانی که ممکن بود برنامه‌های موجود خود را به روزرسانی نکردند.

آیا می‌خواهید بدانید کدام برنامه‌ها بیشترین داده را جمع آوری کرده و به اشتراک می‌گذارند؟ به نظر می‌رسد این یک کار طاقت فرسا است و نیاز به ساعت‌ها کار دارد. اما خوشبختانه شرکت ذخیره سازی ابری pCloud توانست از پس این کار طاقت فرسا برآید و نتایج جالبی را هم به دست آورد.

به عنوان مثال، ۸۰ ٪ برنامه‌ها از داده‌های شما برای بازاریابی محصولات خود در برنامه خود و سایر سیستم عامل‌ها استفاده می‌کنند. همچنین تبلیغات درون برنامه‌ای به نفع یک شرکت یا به نفع برنامه‌های شخص ثالثی است که هزینه این سرویس را پرداخت می‌کنند.

هر برنامه داده‌های ۱۴ دسته بندی ممکن را جمع آوری می‌کند؛ از جمله: خریدها، موقعیت مکانی، اطلاعات تماس، مخاطبین، محتوای کاربر، تاریخچه جستجو، تاریخچه مرورگر، شناسه ها، استفاده از داده ها، ایرادات، اطلاعات حساس، اطلاعات مالی، داده‌های سلامتی و سایر داده ها، که تقریبا همه چیز از ما را به برنامه‌های مختلف می‌گوید.

سارقان اطلاعات شخصی

برای تعیین اینکه کدام برنامه‌ها بیشترین اطلاعات شخصی را جمع آوری می‌کنند، pCloud می‌گوید که "تعداد ۱۴ گروه داده ممکن را از بخش " تبلیغات یا بازاریابی توسعه دهندگان " اپل جمع آوری کرده است. تجزیه و تحلیل pCloud نشان داد که اینستاگرام و فیس بوک هر دو در بالاترین سطح به عنوان بدترین متخلفین در دزدی و جمع آوری اطلاعات شما، برای منافع خود قرار دارند.
اینستاگرام و فیسبوک سارقان اطلاعات شخصی کاربران
هر دو برنامه متعلق به فیس بوک، از ۸۶ ٪ داده‌های شما برای فروش محصولات به شما استفاده می‌کنند در حالی که تبلیغات مربوط به دیگر شرکت‌ها را نیز به شما نشان می‌دهند.

کلارنا و Grubhub در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند، چون هر دو ۶۴ ٪ از اطلاعات شما را جمع آوری می‌کنند. Uber و Uber Eats (۵۷ ٪) و ۶ برنامه که نیمی از اطلاعات شخصی شما را جمع آوری می‌کنند (eBay، Just Eat، LinkedIn، Twitter، YouTube و YouTube Music) هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.