Gerdab.IR | گرداب

آغاز تحقیقات اپل درباره آتش سوزی شارژر آیفون

آغاز تحقیقات اپل درباره آتش سوزی شارژر آیفون
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰

شارژر آیفون یک نوجوان انگلیسی دچار آتش سوزی شده و اپل مشغول بررسی این موضوع است.

آغاز تحقیقات اپل درباره آتش سوزی شارژر آیفون

به گزارش گرداب، در حال حاضر اپل ارزشمندترین برند موبایل در جهان است و محصولات آن گرانقیمت هستند. اما این امر سبب نشده کالا‌های این شرکت از اختلالاتی که در دستگاه‌های الکترونیکی به وجود می‌آیند، در امان بمانند.

طبق گزارشی جدید «آمی هال» یک نوجوان ۱۷ ساله در بیرمنگام انگلیس نیز گرفتار یکی از این اختلالات شده و شارژر آیفون وی روی رختخوابش آتش گرفته است.

این رویداد در ۱۸ مارس اتفاق افتاده است. این نوجوان قبل از خواب آیفون خود را به شارژر متصل کرد و آن را روی تختخواب (احتمالاً زیر پتو) قرار داده بود. اما ناگهان با شعله‌های نارنجی رنگی روی پتویش مواجه شد. این آتش سوزی به سوختگی سطحی روی گونه نوجوان منجر شده بود.

البته این آتش بدون نیاز به حضور آتش نشانان و سریع خاموش شد. هال تصاویری از سوختگی و کابل سوخته شارژر در فیس بوک به انتشار گذاشت.

هنوز مشخص نیست دلیل آتش سوزی چه بوده است، اما به نوشته نشریه بیرمنگام میل، نوجوان از کابل شارژ اپل و یک آداپتور متعلق به برند دیگر استفاده کرده است. اما هال این ادعا را رد کرد و در فیس بوک نوشت: شارژر من ارزان قیمت نبود و شارژر اپل بود.

اپل در حال حاضر مشغول بررسی دلیل آتش سوزی است و تاکید کرده کاربران آیفون از همخوانی شارژرهایشان با استاندارد‌های ایمنی اطمینان حاصل کنند. همچنین توصیه کرده کاربران دستگاه‌هایشان را در اماکن مرطوب یا بدون تهویه شارژ نکنند، زیرا این موارد به داغ شدن بیش از حد شارژر یا ایجاد جرقه منجر می‌شود.