Gerdab.IR | گرداب

۲۳ میلیون دلار هزینه برای تامین امنیت مالک فیسبوک

۲۳ میلیون دلار هزینه برای تامین امنیت مالک فیسبوک
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

طبق گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار، فیسبوک در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۳ میلیون دلار برای تامین امنیت مدیرعامل این شرکت، مارک زاکربرگ، هزینه کرده است.

به گزارش گرداب، بر اساس گفته‌های نماینده‌ی این شرکت در روز جمعه، ۹ آوریل، علت آن تهدید‌های خاصی بود که علیه آقای زاکربرگ شناسایی شده بود.

او در ادامه گفت: «زاکربرگ را با فیسبوک می‌شناسند. به همین خاطر، هر مشکلی که برای شرکت ما به وجود بیاید، مستقیماً به آقای زاکربرگ ربط پیدا می‌کند و همه او را هدف قرار می‌دهند.»

در بررسی امنیتی سالانه‌ی این شرکت، مشخص شد که هزینه‌های محافظت از مارک زاکربرگ و خانواده‌اش در سال ۲۰۲۰ به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی علیه کووید-۱۹، تامین هزینه‌های سفر آن‌ها، تامین امنیت آن‌ها در طول انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده و هم‌چنین بالا رفتن دستمزد پرسنل امنیتی، بیش از پیش افزایش یافته است.

زاکربرگ ۱۰ میلیون دلار بیش‌تر نیز برای پرداخت هزینه‌های پرسنل و دیگر موارد امنیتی دریافت کرده است. در سال ۲۰۲۰، هزینه‌ی پایه برای تامین امنیت او ۱۳.۴ میلیون دلار بود، در حالی که در سال ۲۰۱۹ این مقدار، ۱۰.۴ میلیون دلار بوده است.

طبق بیانیه‌ی منتشر شده توسط نماینده‌ی شرکت، کمیته‌ی جبران خسارت معتقد است که این هزینه‌ها با توجه به خطراتی که مارک زاکربرگ را تهدید می‌کرد، کاملاً لازم و ضروری بوده‌اند. حتی خود مارک زاکربرگ خواسته تا سالانه فقط یک دلار حقوق دریافت کند و هیچ‌گونه پاداش، سود سهام و ... دریافت نخواهد کرد.

هم‌چنین فیسبوک اعلام کرد که در جلسه‌ی سهامداران خود در ۲۶ ماه مه، قصد دارد پیشنهاد تامین امنیت شخصی را به مدیران غیرکارمند ارائه بدهد. به این علت که آن‌ها نیز به خاطر خدماتی که به این شرکت ارائه می‌دهند، با تهدیداتی روبرو هستند.

۲۳ میلیون دلار هزینه برای تامین امنیت مالک فیسبوک
در ماه ژانویه و فوریه، با توجه به خطراتی که مسئولان اجرایی و مدیران این شرکت را تهدید می‌کرد و جو ایجاد شده بعد از انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده و هم‌چنین حمله به کاخ کنگره‌ی آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۱، فیسبوک خدمات امنیتی شخصی را برای برخی از مدیران غیرکارمند ارائه داد.

طبق گزارشی که Tech Transparency Project در ماه ژانویه ارائه داد، مشخص شد که برخی از آشوب‌گران در گروه‌های خصوصی در فیسبوک، از ماه‌ها قبل برای حمله به کاخ کنگره نقشه کشیده‌اند و مدیر ارشد فیسبوک، Sheryl Sandberg، گفت که این اتفاقات در پلتفرم‌هایی رخ داده که آن‌ها نمی‌توانند بر آن نظارت داشته باشند.