Gerdab.IR | گرداب

باگ یک ساله‌ی بازی کانتر که باعث نفوذ هکرها به سیستم می‌شود

باگ یک ساله‌ی بازی کانتر که باعث نفوذ هکرها به سیستم می‌شود
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

اگر در Steam دعوتی برای بازی در Counter-Strike: Global Offensive دریافت کرده و قبول کنید، هکرها ممکن است بتوانند به سیستم شما نفوذ کنند.

به گزارش گرداب، یک گروه هکر کلاه سفید به نام The Secret Club این باگ را با استفاده از قابلیت دعوت به بازی در Steam کشف کرده‌اند. وقتی شخصی این دعوت را بپذیرد، هکرها به راحتی می‌توانند به اطلاعات شخصی فرد دسترسی پیدا کنند.

این نوع سوءاستفاده‌گری در موتور بازی‌سازی Source که توسط Valve توسعه داده شده و در بازی‌هایی مانند Counter-Strike: Global Offensive مورد استفاده قرار گرفته بود، مشاهده می‌شد. برخی از بازی‌هایی که از این موتور بازی‌سازی استفاده می‌کردند دیگر چنین مشکلی ندارند، اما مشکل بازیCounter-Strike: Global Offensive هم‌چنان رفع نشده باقی مانده است.

طبق گفته‌های The Secret Club، یکی از اعضای این گروه به نام فلوریان در سال 2019 این مشکل را در Valve پیدا کرده و گزارش داده بود. فلوریان به Motherboard گفت که از طریق HackerOne که یک پلتفرمی برای گزارش باگ‌هاست، این موضوع را به اطلاع Valve رسانده است، اما Valve این گزارش را جدی نگرفته است.

فلوریان در ادامه گفت که این استودیو اعتراف کرده که در پاسخ‌دهی به گزارش‌های مربوط به باگ، کند عمل کرده است.

بازیکنان Counter-Strike: Global Offensive نگران این موضوع هستند. هرچند که از انتشار این بازی تقریباً 10 سال می‌گذرد، اما هم‌چنان این بازی در Steam یکی از محبوب‌ترین بازی‌هاست. در سال 2018 این بازی به صورت رایگان در دسترس همه قرار گرفت و اکنون یکی از بزرگ‌ترین لیگهای مسابقات جهانی را داراست.