Gerdab.IR | گرداب

منتقل شدن دادخواست ارائه شده علیه آمازون به دادگاه نیویورک

منتقل شدن دادخواست ارائه شده علیه آمازون به دادگاه نیویورک
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

طبق گزارش رویترز، یک قاضی فدرال به درخواست دادستان کل نیویورک، Letitia James، دادخواست ارائه شده علیه آمازون را به دادگاه نیویورک انتقال داد.

به گزارش گرداب،در این دادخواست آمده است که این غول تجارت الکترونیکی نتوانسته از کارگران خود که در انبار‌های بروکلین و استیتن آیلند (Staten Island) کار میکردند، طی ماه‌های ابتدایی شروع کووید-۱۹ از آن‌ها در برابر این بیماری محافظت کند و به درخواست کارمندانی که از نبود امکانات ایمنی لازم شکایت داشتند، توجهی نکرده است.

آمازون با استدلال بر این که مسائل ایمنی در محل کار مربوط به جیمز نمیشود، به دنبال انتقال پرونده به دادگاه فدرال بود. این شرکت در ۱۲ فوریه از جیمز شکایت کرد و جیمز نیز چهار روز بعد، از آمازون شکایت کرد. سپس آمازون دادخواست را به دادگاه فدرال منتقل کرد.

بعد از تصمیم قاضی منطق‌های آمریکا، Jed Rakoff، جیمز در بیانی‌های گفت: «آمازون کارمندان خود را مجبور کرده تا در شرایطی نامناسب طی شیوع بیماری کار کنند. از تصمیم قاضی برای صدور اجازهی رسیدگی به این پرونده در دادگاه ایالتی، خوشحالیم.»

در این حکم به منافع این دادخواست که شامل بهبود شرایط برای کارگران و پرداخت خسارت به دو کارگر آمازون که مطابق گفته‌های آنها، شرکت علیهشان تلافی کرده؛ اشاره نشده است.

کارگران انبار JFK۸ آمازون، در استیتن آیلند در ماه مارس ۲۰۲۰ اعلام کردند که تجهیزات محافظتی لازم را ندارند. آمازون چندین کارگر معترض به این شرایط را اخراج کرد، از جمله کریس اسمالز، که بعد‌ها یک راهپیمایی علیه این شرکت ترتیب داد.

در آن زمان، جیمز اخراج شدن اسمالز را ننگین خواند و با همکاری هیئت ملی روابط کار (NLRB) در این رابطه تحقیق کرد. آمازون در آن زمان گفت که علت اخراج شدن این کارگران، حرف زدن در مورد شرایط کار نبوده، بلکه به دلیل نقض سیاست‌های ایمنی اخراج شدهاند.