مالک یک روزنامه انگلیسی از گوگل شکایت کرده و آن را متهم میکند که نتایج جستجو را دستکاری میکند تا اخبار این رسانه کمرنگتر شود.
به گزارش گرداب، مالک روزنامه دیلی میل و وب سایت میل آنلاین از گوگل به دلیل دستکاری در نتایج جستجو شکایت کرده است.
شرکت «آسوشیتد نیوزپیپرز» (Associated Newspapers) گوگل را به کنترل بیش از حد تبلیغات آنلاین و دستکاری رده بندی لینکهای مرتبط به اخبار رسانهها متهم کرده است.
در این شکایت ذکر شده در صورتیکه ناشران اخبار فضای تبلیغاتی کافی به گوگل نفروشند، این شرکت آنها را تنبیه میکند. از سوی دیگر گوگل این اتهامات را بی اعتبار خوانده است.
ریشه اتهامات دیلی میل آن است که ارزیابی پوشش خبری خانواده سلطنتی در سال ۲۰۲۱ نشان داد این اخبار در نتایج گوگل کمرنگ شدهاند.
پیتر رایت سردبیر دیلی میل در این باره میگوید: اقدامات گوگل ضد رقابتی هستند.
به گفته او پس از آنکه دیلی میل از روشهایی استفاده کرد که ترافیک تبلیغاتی را از گوگل به سمت دیگر شرکتهایی سوق داد که قیمتهای بهتری ارائه میکردند، اخبار این رسانه در نتیجه جستجو کمتر ظاهر شدند.
از سوی دیگر سخنگوی گوگل اعلام کرد: ادعاهای دیلی میل نادرست هستند. استفاده از ابزارهای تبلیغاتی ما هیچ تأثیری در رده بندی وب سایت در نتایج جستجوی گوگل ندارد.
شکایت دیلی میل از گوگل در حالی مطرح میشود که این شرکت فناوری با یک پرونده قانونی مربوط به آنتی تراست در آمریکا روبرو است. گوگل هرگونه سواستفاده از قدرت خود بر بازار را انکار میکند و قبلاً نیز اعلام کرده بود بازار فناوری تبلیغاتی رقابتی است.