Gerdab.IR | گرداب

همکاری "ولوو" با شرکت "DiDi " بزرگترین تاکسی اینترنتی چین

همکاری
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

شرکت "ولوو" که یک شرکت صنایع سنگین سوئدی و سازندهٔ خودرو‌های سنگین و قطعات مربوط به آن می‌باشد، برای ساخت ناوگان خودرو‌های بدون سرنشین و خودران با شرکت معروف چینی "DiDi Chuxing" چین همکاری می‌کند.

به گزارش گرداب؛ شرکت "ولوو" که یک شرکت صنایع سنگین سوئدی و سازندهٔ خودرو‌های سنگین و قطعات مربوط به آن می‌باشد، برای فعالیت ناوگان خودرو‌های بدون سرنشین و خودران با شرکت معروف چینی "DiDi Chuxing" چین همکاری می‌کند.

شرکت Didi Chuxing که پیش از این در چین با نام Kuaidi شناخته می‌شد، در حال حاضر بزرگترین سرویس خدمات تاکسی اینترنتی آنلاین را در چین ارائه می‌دهد و حدود ۸۷ درصد از این بازار را در اختیار خود دارد، به این ترتیب "Uber"، این شرکت را رقیب جدی برای خود در چین می‌داند؛ این شرکت چینی در بیشتر از ۴۰۰ شهر شعبه دارد و ۳۰۰ میلیون چینی از خدمات حمل و نقل Didi استفاده می‌کنند. شرکت Didi مدعی است روزانه به بیشتر از ۱۱ میلیون نفر خدمات ارائه می‌دهد.

"اوبر" یک سرویس تاکسی اینترنتیِ آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است، اَپ تلفن هوشمند، به‌طور خودکار، مسافران را با نزدیکترین راننده مرتبط کرده و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد؛ با بررسی‌های انجام شده، اوبر نخستین شرکت نوپا در جهان است که بیشترین و گرانترین سهام را دارد.

DiDi، رقیب چینی اوبر با بیش از ۵۵۰ میلیون کاربر و ده‌ها میلیون راننده، پلت‌فرم سخت‌افزاری خودران خود را با نام "Gemini" ارائه می‌دهد که در SUV‌های XC۹۰ ولوو مستقر خواهد شد که منظور از SUV ها، خودرو‌های با کلاس شاسی بلند است.

ولوو قبلاً SUV‌های کوچکتر XC۶۰ خود را برای برنامه آزمایشی رباتاکسی DiDi در شانگ‌های در سال ۲۰۲۰ تولید کرده بود که این ناوگان در مناطق خاصی از شانگ‌های فعالیت می‌کرد؛ شرکت ولوو همچنین در سال ۲۰۱۹ XC۹۰‌های خود را برای برنامه خودرو‌های خودران در اختیار اوبر قرار داد، اما این پروژه به ثمر ننشست؛ در مورد قابلیت‌های فنی اتومبیل‌های جدید خودران DiDi / Volvo هیچ صحبتی صورت نگرفته است و شرکت‌ها تاریخی را برای زمان دسترسی برنامه جدید به کاربران به اشتراک نگذاشتند.

آلایندگی ۵۰ درصد خودرو‌های BMW تا سال ۲۰۳۰ به صفر می‌رسد!