Gerdab.IR | گرداب

گام بلند چینی‌ها در استفاده از پزشکی آنلاین

گام بلند چینی‌ها در استفاده از پزشکی آنلاین
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

تعداد کاربران تجارت الکترونیکی پزشکی طی پنج سال در چین سه برابر شده و در سال ۲۰۲۰ به ۶۶۱ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش گرداب، مراقبت‌های پزشکی آنلاین بهداشتی در چین به لطف فناوری اینترنت و پشتیبانی قوی دولت شاهد توسعه سریع بوده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط پایگاه مشاوره‌ای iiMedia Research، در سال ۲۰۲۰ تعداد کاربران پزشکی آنلاین در چین به ۶۶۱ میلیون نفر رسیده است که بیش از سه برابر کل کاربران در سال ۲۰۱۵ است.

حجم بازار مراقبت‌های پزشکی آنلاین در پرجمعیت‌ترین کشور جهان ۵۴.۴۷ میلیارد یوان (۸.۴۱ میلیارد دلار) بوده است.

آمار پزشکی آنلاین در کشور چین

تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که تقاضای روزافزون مردم برای تجارت الکترونیکی پزشکی و بستر‌های مراقبت پزشکی آنلاین، استفاده از اینترنت را در زمینه مراقبت‌های پزشکی به همراه دارد.

داده‌های کمیسیون بهداشت ملی چین (NHC) نشان داد که بیش از ۷۷۰۰ بیمارستان درجه دو و بالاتر، با تعداد تخت بیشتر و خدمات پزشکی جامع‌تر، خدمات پزشکی آنلاین را ارائه داده اند و شبکه پزشکی از راه دور بیش از ۲۴۰ هزار موسسه پزشکی در شهر‌های سراسر چین را شامل می‌شود.

جیائو یاهوی، یک مقام مسئول در NHC، در یک کنفرانس مطبوعاتی در تاریخ ۲۷ آوریل گفت: "استفاده از خدمات آنلاین برای قرار ملاقات‌ها، پرداخت قبض‌ها و جمع آوری نتایج آزمایشات پزشکی، راحتی بیماران را فراهم کرده است. "

گزارش شده است که بیماری همه گیر COVID-۱۹، برخی بیمارستان‌های دولتی را به پذیرش اینترنت سوق داد تا خدمات درمانی مناسب را برای افرادی که به دلیل اقدامات پیشگیرانه و کنترل کرونا نمی‌توانند به بیمارستان‌ها بروند، ارائه دهند.