Gerdab.IR | گرداب

گوگل از اتاق چت ویدیویی سه بعدی خود رونمایی کرد

گوگل از اتاق چت ویدیویی سه بعدی خود رونمایی کرد
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

گوگل در حال ساختن چت ویدیویی نسل جدید است که باعث می‌شود فردی که با او چت می‌کنید را به صورت سه بعدی در مقابل خود ببینید.

گوگل در کنفرانس خود درباره‌ی پیش‌نمایش این پروژه گفت که با حرکت کردن می‌توان طرف مقابل را از زوایای مختلف مشاهده کرد و حتی تماس چشمی برقرار کرد. این سیستم Project Starline نام دارد. این پلتفرم از چند دوربین و سنسور استفاده می‌کند تا از زوایای مختلف ظاهر و شکل فرد را به تصویر بکشد. سپس آن‌ها را به هم مرتبط کرده و یک مدل سه بعدی از کسی که با آن چت می‌کنید را به شما نشان می‌دهد. در این پیش‌نمایش، از Starline برای تماس‌های شخصی (تک به تک) استفاده شد و نه چت‌های گروهی، هم‌چنین هر دو طرف از فناوری تخصصی استفاده می‌کردند.
در یک ویدیوی آموزشی، افرادی که از این فناوری استفاده می‌کردند، اعلام کردند که احساس می‌کردند با طرف مقابل در یک اتاق صحبت می‌کنند. یکی از آن‌ها گفت: «انگار او مقابل من بود و با او رو در رو صحبت می‌کردم.»
در حال حاضر این سیستم بسیار بزرگ است و چیزی شبیه به یک اتاق است با تعداد زیادی چراغ، دوربین و یک نیمکت برای نشستن. گوگل می‌گوید که این سیستم به سخت‌افزارها و تجهیزات کاملاً تخصصی متکی است. طبق گزارش Wired، این اتاق دارای بیش از ده حسگر عمقی و یک نمایشگر میدان نورِ 65 اینچی است تا مردم را به صورت سه بعدی نشان دهد. فناوری میدان نور طی دهه گذشته در برخی از اپلیکیشن‌ها مانند Lytro و Avegant استفاده شده‌ اما تا به الان به عنوان روشی برای ارائه‌ی تصویری واضح از مردم و به طور سه بعدی مورد استفاده قرار نگرفته است.
اتاق چت ویدیویی در حال حاضر فقط در تعداد کمی از دفاتر گوگل در دسترس است و این شرکت قصد دارد تا در اواخر سال، این فناوری را با شرکای تجاری خود آزمایش کند. گوگل اعلام کرد که علاقه‌مند است تا بازخورد دو صنفِ خدمات درمانی و رسانه را ببیند.
بعد از این که یک سال کامل همه به تماس تصویری عادت کرده و شرکت‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند تا در آینده از تماس‌های ویدیویی بیش‌تر استفاده کنند، خبرِ پیشرفت کردن این فناوری بسیار خوشحال‌کننده است. گوگل طوری از Project Starline حرف می‌زند که انگار قرار نیست این فناوری در دسترس همه‌ی اداره‌ها قرار بگیرد، چه برسد به این که در خانه‌ها استفاده شود. اما در هر حال، این به آن معنی است که این شرکت حداقل تلاش می‌کند تا تماس‌های تصویریِ تار را واضح‌تر و باکیفیت‌تر سازد.