Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به کارخانه‌های مهم در استرالیا و آمریکای شمالی

حمله سایبری به کارخانه‌های مهم در استرالیا و آمریکای شمالی
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

شرکت صنایع غذایی برزیلی (JBS S.A.) در بیانیه‌ای گفت که بزرگ‌ترین واحد‌های توزیع کننده‌ی گوشت در جهان در استرالیا و آمریکای شمالی مورد حمله‌ی سایبری سازمان یافته به سیستم‌های اطلاعاتی قرار گرفته‌اند.

به گزارش گرداب، این حمله باعث تعطیل شدن واحد‌های استرالیایی در روز دوشنبه ۳۱ مه شد. این شرکت گفت که در حال بررسی و برطرف کردن این مشکل است.

در بیانیه‌ای که در ایالات متحده منتشر شد، گفته شد: یکشنبه ۳۰ مه، شعبه شرکت صنایع غذایی برزیلی در آمریکا (JBS USA) متوجه شده که هدف حمله‌ی سازمان یافته‌ی سایبری قرار گرفته و برخی از سرور‌های پشتیبانی‌کننده سیستم‌های IT آن در آمریکای شمالی و استرالیا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. حل این مشکل زمان بر خواهد بود و شاید حمل‌ونقل محصولات با مشکل روبرو شود.

مدیر اجرایی شرکت صنایع غذایی برزیلی در استرالیا، Brent Eastwood، روز یکشنبه ۳۰ می‌به وب‌سایت خبری Beefcentral گفت که این حمله باعث شده تا تعدادی از واحد‌ها در چندین ایالت استرالیا تعطیل شوند و مشخص نیست که این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

حمله سایبری به کارخانه‌های مهم در استرالیا و آمریکای شمالی
بزرگ‌ترین شرکت‌های بسته‌بندی گوشت در جهان در کانادا و ایالات متحده فعالیت دارند که روز دوشنبه ۳۱ مه، به مناسبت بزرگداشت آن‌ها تعطیل رسمی اعلام شد.

براساس گزارش Beefcentral، واحد‌های عرضه‌ی گوشت در استرالیا بدون داشتن دسترسی عادی به سیستم‌های اطلاعاتی و اینترنتی نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند. شرکت JBS Primo Smallgoods در ایالت کوئینزلند نیز تحت تاثیر این حمله قرار گرفته است.