Gerdab.IR | گرداب

لایحه‌ی سنا برای لغو اشتراک به صورت آنلاین

لایحه‌ی سنا برای لغو اشتراک به صورت آنلاین
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰

گروهی از قانون‌گذاران از دو حزب لایحه‌ای ارائه دادند که طبق آن کاربران می‌توانند بعد از تمام شدن دورهی اشتراک آزمایشی آنلاین و رایگان، اشتراک خود را لغو کنند.

به گزارش گرداب، به گفته‌ی آقایان برایان شاتس Brian Schatz (سناتور ایالت هاوایی از حزب دموکرات)، جان تون John Thune (سناتور ایالت داکوتای جنوبی از حزب جمهوری‌خواه)، رافائل وارناک Raphael Warnock (سناتور ایالت جورجیا از حزب دموکرات) و جان کندی John Kennedy (سناتور ایالت لوئیزیانا از حزب جمهوری‌خواه)، قانون لغو اشتراک باعث می‌شود تا شرکت‌ها نسبت به سیاست‌های اشتراکی خود شفاف‌تر عمل کنند.

شاتس (Schatz) در بیانیه‌ای گفت: «بعضی از شرکت‌ها با فریب مردم، مشتری جذب می‌کنند و به همین خاطر جذب مشتری از طریق اشتراک بیش‌تر از قبل شده است. وقتی مردم برای یک دورهی آزمایشی رایگان ثبت‌نام می‌کنند، نباید برای لغو اشتراک خود مجبور باشند تا مراحل پیچیده‌ای را قبل از این که هزینه‌ای پرداخت کنند طی کنند.»

در این لایحه به این موضوع اشاره شده که وقتی مشتریان برای یک دورهی آزمایشی رایگان ثبت‌نام میکنند، شرکت‌ها به طور خودکار بعد از تمام شدن دورهی آزمایشی، حساب آن‌ها را به حساب ثابت و پولی تغییر می‌دهند.

معمولاً به مشتریان درباره‌ی تمام شدن دورهی آزمایشی تا قبل از این که مجبور به پرداخت هزینه شوند، اطلاع داده نمی‌شود. شرکت‌های دیگر نیز به مشتریان احتمالی اجازه می‌دهند تا برای یک سرویس آنلاین ثبت‌نام کنند، اما بعداً برای لغو سرویس، از آن‌ها می‌خواهند تا با شماره‌ی پشتیبانی خدمات مشتریان تماس بگیرند.

کسی که می‌خواهد از سایت‌های خبری و روزنامه‌های دیگر حمایت کند، درست نیست که به راحتی با پرداخت ۱.۹۹ دلار به صورت آنلاین ثبت‌نام کند، اما بعد از این که هزینه‌ی اشتراک یک ساله را برخلاف رضایتش پرداخت کرد، از او بخواهند تا برای لغو اشتراک با شماره‌ی پشتیبانی از خدمات مشتری تماس بگیرد. (شاید با رضایت خود پرداخت کرده باشد، اما باز هم درست نیست تا قبل از پرداخت، حق انتخاب نداشته باشد.)

قانون لغو اشتراک، فروشندگان را مجبور میکند تا به مشتریان اجازه دهند که اشتراک خود را با همان روشی که در آن ثبت‌نام کرده‌اند لغو کنند، آن‌ها ملزم هستند تا اگر دورهی آزمایشی رایگان یا تخفیف خورده در حال اتمام است، به مشتریان اطلاع دهند و سیاست‌های خود را شفاف توضیح دهند تا سوءتفاهمی پیش نیاید. هم‌چنین فروشندگان نمی‌توانند به طور خودکار، حساب مشتریان ثبت‌نام کرده در دورهی آزمایشی رایگان را به حسابی با قرارداد بیش از یک ماه تغییر دهند.

کالیفرنیا در سال ۲۰۱۸ قانونی وضع کرده است که طبق آن شرکت‌ها به مشتریان اجازه می‌دهند تا اشتراک خود را به طور آنلاین لغو کنند.
بر اساس یک خبر منتشر شده، لایحهی لغو اشتراک به زودی به مجلس نمایندگان ارائه می‌شود.