Gerdab.IR | گرداب

با افزایش حملات سایبری، برای بهبود امنیت باید چکار کرد؟

با افزایش حملات سایبری، برای بهبود امنیت باید چکار کرد؟
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰

امنیت و اتوماسیون از اولویت‌های اصلی متخصصان فناوری اطلاعات هستند.

به گزارش گرداب، Kaseya گزارش عملکرد IT ۲۰۲۱ را منتشر کرد که در آن از حدود هزار متخصص فناوری اطلاعات از سراسر جهان بین ماه‌های‌آوریل و مه ۲۰۲۱ در مورد مهم‌ترین اولویت‌ها و چالش‌های این بخش، یک نظرسنجی انجام داده است. یافته‌های کلیدی این گزارش شامل موارد زیر است:
• سه اولویت اصلی برای متخصصان فناوری اطلاعات، بهبود امنیت IT، منتقل شدن به فضای ابری و خودکار شدن برای افزایش بهره‌وری است.
• سه چالش اصلی عبارتند از امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها، کمبود بودجه و منابع فناوری اطلاعات برای تامین نیاز‌ها و قدیمی بودن سیستم‌ها که جواب‌گوی نیاز‌های امروزی نیست.
مشخص شد که به نظر ۳۰% از پاسخ‌دهندگان، بودجه و منابع IT کافی برای پاسخ‌گویی به نیاز‌ها وجود ندارد که این موضوع به یکی از سه چالش اصلی متخصصان IT تبدیل شده است. به علاوه، ۶۲% از آن‌ها گفتند که بودجه‌ی مربوط به بخش IT کم‌تر شده است و مطمئن نیستند که در سال ۲۰۲۱ مقدار این بودجه همین-طور ثابت بماند.

با افزایش حملات سایبری، بهبود امنیت IT هم‌چنان در اولویت قرار دارد
سازمان‌ها در سراسر جهان طی سال ۲۰۲۰، با حملات سایبری خطرناکی روبرو بوده‌اند که تاثیر زیادی روی زنجیره‌ی تامین جهانی گذاشته است. با افزایش تهدیدات، ۶۱% از پاسخ‌دهندگان گفتند که بهبود اقدامات امنیتی هم‌چنان در اولویت اصلی است. متخصصان IT ترجیح می‌دهند تا برای سال ۲۰۲۲، بیش‌تر روی راهکار‌های امنیت سایبری سرمایه‌گذاری کنند که ۵۳% از آن‌ها تصمیم دارند تا روی ابزار‌های امنیتی‌ایمیل مانند جلوگیری از حملات فیشینگ و ۳۳% روی باج‌افزار‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

فناوری‌های مربوط به فضای ابری نیز طرفداران زیادی دارد؛ ۵۴% پیش‌بینی می‌کنند که هزینه ها‌ی مربوط به فضای ابری IaaS بیش‌تر شود و ۳۶% نیز انتظار دارند که هزینه‌های آن‌ها روی اپلیکیشن‌های SaaS افزایش یابد. انتقال به فضای ابری نیز شامل راه‌حل‌های SaaS، PaaS و IaaS می‌شود. تقریباً نیمی از متخصصان IT اظهار داشتند که بودجه‌ای برای اتوماسیون اختصاص خواهند داد تا بهره‌وری خود را افزایش دهند.

منابع بیش‌تری برای تامین نیاز‌ها از جمله امنیت سایبری و چالش‌های محافظت از داده لازم است
امنیت سایبری و حفاظت از داده، چالش بزرگی برای ۵۴% از متخصصان فناوری است. ۸۲% معتقدند که اپلیکیشن‌های SaaS مانند Microsoft ۳۶۵، Google Workspace و Salesforce نیاز به تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان دارند در حالی که به نظر ۶۰% از پاسخ‌دهندگان، ارائه‌دهندگان SaaS مسئول محافظت از داده‌ها هستند. به طور معمول، کاربران SaaS مسئول پشتیبان‌گیری از داده‌های برنامه‌ی خود هستند تا در صورت حمله‌ی سایبری با مشکلی روبرو نشوند.

اهمیت ادغام و اتوماسیون
اتوماسیون و ادغام راه‌حل‌های نرم‌افزاری حیاتی، برای صرفه‌جویی در وقت، موفقیت و بهره‌وری متخصصان بسیار مهم است. نیمی از پاسخ‌دهندگان خودکار شدن فرایند‌های IT را مهم دانستند و ۴۷% توانایی اجرای خودکار اسکریپت‌ها از طریق ابزار مستندات IT را عاملی مهم برای موفقیت خود اعلام کردند. به علاوه، بیش از نیمی از آن‌ها گفتند که دسترسی به اسناد IT از طریق میز خدمات کاری، برای آن‌ها مهم است.

مایک پولیا (Mike Puglia)، مدیر ارشد استراتژی در Kaseya، گفت: «طبق نتایج نظرسنجی ۲۰۲۱، امنیت در اولویت اصلی متخصصان فناوری اطلاعات قرار دارد و در صورت افزایش حملات سایبری، این موضوع به عنوان یک چالش بزرگ باقی خواهد ماند. Kaseya این روند را پیش‌بینی کرده و مجموعه‌ای از راه‌حل‌های IT خود را برای محافظت همه‌جانبه از SMB‌ها و جلوگیری از تهدیداتی مانند فیشینگ و دستکاری اطلاعات اعتباری، تهیه کرده است. محدودیت‌های بودجه یک نگرانی دائمی برای تیم‌های داخلی IT است.

راه‌حل‌های Kaseya به متخصصان فناوری اطلاعات کمک خواهد کرد تا منابع بیش‌تری در دسترس داشته باشند، وقت خود را صرف فعالیت‌های مهم‌تری کنند و نیاز‌های مربوط به سازمان را بهتر رفع کنند.»

Kaseya به مدت هفت سال است که با ارزیابی متخصصان فناوری اطلاعات شرکت‌های کوچک و متوسط سعی دارد تا توانایی‌های تیم‌های SMB فناوری اطلاعات را بهبود ببخشد، دانش خود را با همه به اشتراک بگذارد و درک بهتری از نیاز‌های مشتریان داشته باشد.