به گزارش گرداب، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد کمپینی ۶ ماهه برای پاکسازی مشکلات جدی در اپهای اینترنتی راه اندازی کرده که حقوق مصرف کننده را نقض میکنند، مختل امنیت سایبری هستند و تنظیم بازار را برهم میزنند.
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در یک هشدار آنلاین اعلام کرد شرکتها باید سریعتر اپهای پاپ آپی را اصلاح کنند که کاربران را فریب میدهند، گمراه میکنند یا کاربران را وادار به استفاده از سرویسهای ناخواسته میکنند.
این دستور بخشی از تلاش گسترده دولت چین برای قانونمند کردن صنایع فناوری و نظارت بر اطلاعات شخصی است. پیش از این نیز مقامات جریمه و مجازاتهایی برای برخی از بزرگترین شرکتهای فناوری چین تعیین کردهاند.
کمپین مذکور روز جمعه آغاز و روز یک شنبه پانزدهمین فهرست از اپهای نیازمند اصلاح نیز منتشر شد. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به ۲۲ مورد نقض قانون اشاره کرده که باید در اپها اصلاح شوند. یکی از این موارد پنجرههای پاپ آپ است که یک چالش جدی به حساب میآیند.
دیگر موارد نیازمند اصلاح در اپها شامل مسدود کردن لینکهای وب سایتهای دیگر و دخالت در محصولات یا سرویس شرکتهای دیگر، ایجاد تهدید برای امنیت اطلاعات (اشاره به رمزگذاری نکردن اطلاعات حساس هنگام انتقال) و عدم دستیابی به رضایت کاربران قبل از فراهم کردن اطلاعات برای طرف دیگر هستند.
در این اواخر رگولاتورهای چین سعی کردهاند قوانین ضد انحصار، امنیت اطلاعات و ... را در چند شرکت بزرگ فناوری در حوزههای سرگرمی، خرده فروشی و بخشهای دیگر اجرا کنند.