Gerdab.IR | گرداب

آمریکایی‌ها برای مقابله با جنایت به یک اپلیکیشن متوسل شدند

آمریکایی‌ها برای مقابله با جنایت به یک اپلیکیشن متوسل شدند
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

گسترش جرم و جنایت در آمریکا به حدی رسیده که بسیاری از مردم به اپلیکیشنی به نام «سیتیزن» متوسل شده اند تا بتوانند در شرایط خطر وضعیت بحرانی خود را به اطلاع پلیس برسانند.

به گزارش گرداب، اپلیکیشن سیتیزن مدتی است برای کمک به مردم برای اطلاع رسانی در مورد به خطر افتادن امنیتشان راه اندازی شده و روز گذشته اولین خدمت پولی خود را به کاربران ارائه کرد. این خدمات دسترسی آنی افراد به کارکنان سیتزین را ممکن می کند تا آنها بتوانند با سرعت بیشتری ماموران پلیس را برای کمک به شهروندان مطلع کنند.

سیتیزن می گوید خدمات یادشده زمانی قابل استفاده است که افراد به علت حضور در شرایط غیرایمن احساس خطر کنند. نرم افزار سیتیزین با بررسی داده هایی که در اختیار دارد و نیز با استفاده از داده های ارسالی پلیس در مورد رویدادهای مختلف در آمریکا می تواند با دقت قابل قبولی حضور افراد در موقعیت های بحرانی را برآورد کند.

البته این نرم افزار در مواردی اشتباه هایی نیز داشته که منجر به انتقادهای گسترده از آن شده است. به عنوان مثال، یک بار سیتیزن به اشتباه پیامی در مورد اعطای جایزه 30 هزار دلاری برای یافتن مردی را منتشر کرد که مشکوک به ایجاد یک آتش سوزی در ماه می گذشته بود. اما بعدا مشخص شد این فرد دخالتی در آتش سوزی مذکور نداشته است.

خدمات جدید که پروتکت نام دارد، مبتنی بر کنترل موقعیت مکانی مشترکان است تا اگر آنها احساس ناامنی کردند با یکی از کارکنان سیتیزن تماس ویدئویی یا متنی برقرار کنند و وی روند تماس با پلیس را تسریع کند. همچنین از طریق این سرویس می توان یکی از افراد موجود در فهرست تماس های اضطراری هر فرد را پیدا کرد تا به کمک وی بشتابد یا برای دیگر شهروندان کاربر سیتیزن که در محیط اطراف هستند پیام هشدار ارسال کرد.

این برنامه در ابتدا با نام Vigilante در سال 2016 فعالیت خود را آغاز کرد و کاربران زیادی نیز نداشت. اما با افزایش مشکلات امنیتی و ناامنی در جامعه آمریکا تعداد کاربران آن از تنها صدهزار نفر به حدود هشت میلیون نفر در ماه های اخیر رسیده است. خدمات پولی پروتکت مستلزم صرف 19.99 دلار هزینه در ماه است.

سیتیزن به تازگی از راه اندازی خدمات داخلی آزمایشی خبر داده بود که در قالب آن پرسنل امنیتی واکنش سریع این شرکت برای کمک به کاربران در لس آنجلس اعزام می شدند. اما سخنگوی این شرکت می گوید این خدمات به سرویس پروتکت متصل نشده و سیتیزن برنامه ای برای ایجاد نیروی امنیتی اختصاصی خود ندارد.