Gerdab.IR | گرداب

جریمه ۳ اپراتور اینترنت در استرالیا به علت سرعت اینترنت

جریمه ۳ اپراتور اینترنت در استرالیا به علت سرعت اینترنت
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا از ۳ اپراتور بزرگ اینترنت این کشور به دلیل ادعا‌های نادرست درباره سرعت سرویس هایشان شکایت کردند.

به گزارش گرداب، رگولاتور مصرف کننده استرالیا شکایت‌هایی جداگانه از ۳ اپراتور سرویس اینترنت ثبت کرده، زیرا آن‌ها ادعا‌هایی نادرست درباره سرعت اینترنت بیان کرده‌اند.

طبق اطلاعات موجود، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرلیا شرکت‌های تلسترا، اپتوس و تی پی جی تله کام را متهم کرده ادعا‌هایی نادرست درباره حداکثر سرعت سرویس‌های اینترنت خود بیان کرده و همچنین با وجود دریافت هزینه از برخی مشتریان، اینترنت با سرعت وعده داده شده را در اختیار آن‌ها قرار ندادند.

«شبکه ملی پهنای باند» (NBN) به عنوان تهیه کننده عمده پهنای باند در استرالیا عمل می‌کند که اپراتور‌های اینترنت در این کشور مشتریان آن هستند.

در این میان شرکت تی پی جی اعلام کرده هزینه مشتریان خسارت دیده را باز پرداخت می‌کند. تلسترا و اپتوس نیز اعلام کرده‌اند گزینه‌هایی در اختیار این دسته از مشتریان قرار می‌دهند.

به گفته راد سیمز، مدیر کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا، این ۳ شرکت در کل صد‌ها هزار مشتری را گمراه کرده‌اند.

او در این باره افزود: آنچه این رفتار را نگران کننده‌تر می‌کند، آن است که ۳ شرکت از چالش‌ها آگاه بودند و قبلاً تعهد کرده بودند مشکل مصرف کنندگان را برطرف کنند.