Gerdab.IR | گرداب

هکر‌ها داده‌های سازمان ملل متحد را دزدیدند

هکر‌ها داده‌های سازمان ملل متحد را دزدیدند
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

به گفته‌ی محققان شرکت امنیت سایبری Resecurity، هکر‌ها به شبکه‌ی رایانه‌ای سازمان ملل متحد نفوذ کرده و اطلاعات موجود را دزدید‌ه‌اند.

به گزارش گرداب - طبق گزارش به دست آمده، مجرمان سایبری با استفاده از اطلاعات ورود یکی از کارمندان سازمان توانسته‌اند تا به این شبکه دسترسی پیدا کنند.

آن‌ها وارد حساب Umoja که متعلق به کارمند سازمان بوده، شده‌اند. Umoja در زبان سواحلی به معنی وحدت است و نوعی سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی است که توسط سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. به نظر می‌رسد که نام کاربری و رمزعبور مورد استفاده در این حمله‌ی سایبری از وب‌سایتی در دارک وب خریداری شده است.

مدیر اجرایی شرکت Resecurity، ژن یو، می‌گوید: «نهاد‌هایی مانند سازمان ملل متحد بیش‌تر هدف حملات سایبری جاسوسی هستند. این حمله با هدف جمع‌آوری اطلاعات اعضای حاضر در شبکه‌ی سازمان ملل متحد انجام شده است». محققان متوجه شدند که هکر‌ها اولین بار در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۲۱ به سیستم‌های سازمان ملل متحد دسترسی پیدا کرده‌اند و تا تاریخ ۷ آگوست هم‌چنان به شبکه نفوذ داشته‌اند.

هیچ شواهدی مبنی بر این که مجرمان قصد داشته‌اند تا به شبکه‌ی رایانه‌ای سازمان ملل متحد آسیب برسانند یا هرگونه خرابکاری‌ای انجام دهند، وجود ندارد. به نظر می‌رسد که انگیزه‌ی آن‌ها فقط جمع‌آوری اطلاعات بوده است. سازمان ملل متحد هم‌چنان بر این باور است که مجرمان فقط اسکرین شات‌هایی از شبکه‌ی آسیب‌دیده‌ی سازمان گرفته‌اند، اما محققان امنیتی می‌گویند که داده‌های این سازمان نیز در طی حادثه به سرقت رفته‌اند.

منبع:
Infosecurity-magazine