Gerdab.IR | گرداب

افزایش ۹۰ درصدی پذیرش پردازش ابری در سازمان‌ها

افزایش ۹۰ درصدی پذیرش پردازش ابری در سازمان‌ها
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، صنایع بیش‌تری در حال استفاده از فضای ابری هستند به طوری که ۹۰% از سازمان‌ها در حال حاضر از فضای ابری استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب - سازمان‌ها روزبه‌روز بیش‌تر به رایانش ابری و خدمات ابرمحور وابسته می‌شوند، به همین دلیل توسعه‌دهندگان تلاش می‌کنند تا ضعف‌های این فناوری را برطرف کرده و قابلیت‌های کاربردی متناسب با تغییرات روز دنیای فناوری را به آن اضافه کنند.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، صنایع بیش‌تری در حال استفاده از فضای ابری هستند به طوری که ۹۰% از سازمان‌ها در حال حاضر از فضای ابری استفاده می‌کنند.

این در حالی است که این مقدار در سال ۲۰۲۰، ۸۸% بود. حتی در طول شیوع ویروس کووید-۱۹، پذیرش و استفاده از فضای ابری با مشکل مواجه نشد، زیرا رایانش ابری، یک راه حل مناسب برای ادامه کار کارکنان مربوط به بخش‌های زیرساختی بود. طبق نظرسنجی سال ۲۰۲۱، میزان پذیرش رایانش ابری در هر صنعتی، با ۷۵% رشد روبرو بوده است و صنایع خرده فروشی و تجارت الکترونیک، مالی، بانکداری و نرم‌افزاری، پیشرو در استفاده از رایانش ابری هستند.

براساس یافته‌های نظرسنجی، حدود نیمی از شرکت‌کنندگان قصد دارند تا ۵۰% یا بیش‌تر از برنامه‌های خود را در سال ۲۰۲۲ به فضای ابری منتقل کنند. در حالی که فقط ۲۰% می‌خواهند تا همه برنامه‌های خود را به فضای ابری منتقل کنند. طبق نظر ۴۷% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، سازمان آن‌ها رایانش ابری را همیشه در اولویت قرار می‌دهد.

شرکت‌کنندگانی که از فضای ابری استفاده می‌کنند (۳۰%)، اظهار داشتند که یکی از مزایای مهم استفاده از فضای ابری، مدیریت هزینه‌هاست. پذیرش و انطباق با رایانش ابری در بیش‌تر بخش‌های مهم مانند بخش مالی و بانکداری، دولتی و خدمات درمانی، جزو نگرانی‌های جزئی بود.

از شرکت‌کنندگانی که در حال حاضر از فضای ابری استفاده نمی‌کنند پرسیده شد که دلیل استفاده نکردن سازمان‌ها از رایانش ابری چیست. ۲۱% اظهار داشتند که طبق قوانین نظارتی آن‌ها، داده‌ها باید در محل بررسی و ذخیره شوند، ۱۹% گفتند که هزینه زیاد آن، مهم‌ترین عامل است و ۱۹% دیگر هم به نگرانی‌های موجود درباره انتقال کامل به فضای ابری اشاره کردند.

در این نظرسنجی آخرین روند‌ها در فضای ابری، میکرو سرویس‌ها، توسعه و توزیع برنامه‌های کاربردی، زیرساخت‌های حیاتی و فناوری‌های کاربردی بررسی شده است و ۲۸۳۴ نفر از ۱۲۸ کشور مختلف در آن شرکت کردند.

منبع:
venturebeat