Gerdab.IR | گرداب

حمله باج‌افزار به شرکت «رابین‌هود» آمریکا

حمله باج‌افزار به شرکت «رابین‌هود» آمریکا
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰

پلتفرم معاملاتی رابین‌هود اعلام کرد که مورد حمله سایبری قرار گرفته است و هکرها ایمیل چندین میلیون کاربر این پلتفرم و اطلاعات شخصی آن‌ها را به سرقت برده‌اند.

به گزارش گرداب - شرکت رابین‌هود اعلام کرد که طی حمله باج‌افزار به شبکه آن، اطلاعات شخصی حدود هفت میلیون نفر (تقریبا یک سوم مشتریان) به خطر افتاده است و مجرمان سایبری، خواستار دریافت باج شده‌اند.

مهاجمان، آدرس ‌ایمیل حدود پنج میلیون مشتری و نام و نام خانوادگی دو میلیون نفر دیگر را به دست آورده‌اند. اطلاعات شخصی فاش شده متعلق به ۳۱۰ نفر از افراد شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و کدپستی می‌شود، این در حالی است که برای حدود ده نفر خاص، جزئیات بیش‌تری افشا شده است.

یکی از دلالان ساکن منلو پارک در کالیفرنیا گفت که هیچ شماره تأمین اجتماعی، شماره حساب یا کارت بانکی فاش نشده است و مشتریان، ضرر مالی ندیده‌اند. مهاجمان تهدید کرده‌اند تا اطلاعات بیش‌تری را فاش خواهند کرد اما سخنگوی شرکت رابین‌هود اعلام نکرد که آیا باج پرداخت شده است یا خیر.

حمله باج‌افزار به شرکت «رابین‌هود» آمریکا

در پی این حمله، ارزش سهام این شرکت با کاهش 3 درصدی روبرو شد و به رقم 36.84 دلار رسید. طبق بیانیه شرکت، این حمله از طریق تماس با یکی از نمایندگان بخش خدمات مشتری صورت گرفته است. شرکت رابین‌هود اعلام کرد که به محض شناسایی حمله، اطلاع‌رسانی کرده و به شرکت امنیتی مندیانت (Mandiant) اجازه تحقیق بیش‌تر در این باره را داده است.

چارلز کارماکال، مدیر ارشد فناوری در شرکت مندیانت، گفت که تحقیقات به طور کامل انجام شده است و انتظار می‌رود که مهاجمان به سازمان‌های دیگر برای اخاذی در چند ماه آینده حمله کنند. در حمله سایبری دیگری در سال ۲۰۲۰، حساب تقریبا 2 هزار مشتری شرکت رابین‌هود دستکاری و تمام اطلاعات آن‌ها به سرقت رفت. برخی از این که کسی در شرکت پاسخگوی تماس‌های آن‌ها نبود، از شرکت شکایت کردند. از آن زمان، شرکت در تلاش است تا قابل اعتماد بودن خود را به سرمایه‌گذاران جدید نشان دهد.

این شرکت به جذب نیرو در بخش خدمات‌رسانی به مشتری اقدام کرد و در سال ۲۰۲۰، تعداد کارکنان این بخش به بیش از 3 برابر تعداد قبلی آن رسید. سپس این شرکت، دفاتری در آریزونا، تگزاس و کلرادو افتتاح کرد و در ماه اکتبر ۲۰۲۱، از پشتیبانی تلفنی ۲۴ ساعته خود رونمایی کرد.
منبع:
bloomberg