Gerdab.IR | گرداب

ثبت شکایت اصلاح شده مربوط به فعالیت‌های انحصارطلبانه شرکت گوگل

ثبت شکایت اصلاح شده مربوط به فعالیت‌های انحصارطلبانه شرکت گوگل
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰

فعالیت انحصارطلبانه شرکت گوگل هم‌چنان ادامه دارد و شکایت وزارت دادگستری آمریکا از این شرکت هنوز روی میز است.

به گزارش گرداب - گروهی از ایالت‌های آمریکایی از جمله تگزاس، شکایت اصلاح شده خود علیه شرکت گوگل مبنی بر این که این غول فناوری با نادیده گرفتن قوانین ضدانحصاری قصد تقویت تجارت تبلیغاتی خود را داشته است، ثبت کردند. در حال حاضر، چندین پرونده مربوط به شکایت از شرکت گوگل وجود دارد که یکی از آن‌ها، شکایت وزارت دادگستری آمریکا از این شرکت به دلیل اقدامات انحصاری است.

به گزارش رویترز در چند روز گذشته، درخواست گوگل برای تجدید نظر درباره شکایت ثبت شده علیه این شرکت از سوی اتحادیه اروپا مبنی بر اقدامات انحصارطلبانه رد شد و گوگل مجبور به پرداخت دو میلیارد و هشتصد میلیون دلار شد.

در روز جمعه ۲۱ آبان (۱۲ نوامبر ۲۰۲۱)، شکایتی در دادگاه فدرال نیویورک به ثبت رسید که طبق آن، گوگل متهم به استفاده از روش‌های انحصارطلبانه با گروهی از تبلیغ‌کنندگان است تا رقابت در عرصه تبلیغات آنلاین را کاهش دهد.

در این دادخواست هم‌چنین به پروژه برنانکه که گوگل در سال ۲۰۱۳ از آن استفاده کرده بود، اشاره شده است. بار دیگر، گوگل از این پروژه در حراجی سال ۲۰۱۵ استفاده کرد تا فقط پیشنهادات افرادی که از تبلیغات گوگل استفاده می‌کردند، برنده شود. طبق ادعای قانون‌گذاران، در صورت اجرا نشدن این پروژه توسط گوگل، آن دسته از تبلیغ‌کنندگان نمی‌توانستند در مزایده برنده شوند