Gerdab.IR | گرداب

مخالفت کاخ سفید با پیشنهاد اینتل برای تولید تراشه در چین

مخالفت کاخ سفید با پیشنهاد اینتل برای تولید تراشه در چین
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰

کمبود تراشه هم‌چنان بی‌داد می‌کند، اما دولت جو بایدن هیچ علاقه‌ای به تولید تراشه در کشور چین ندارد.

به گزارش گرداب، طبق گزارشات به دست آمده، برنامه اینتل برای سرعت بخشیدن به تولید تراشه در چین با مخالفت دولت بایدن روبرو شده است. اینتل پیشنهاد کرده است تا ویفر‌های سیلیکونی در کارخانه‌ای در چِنگدوی چین ساخته شود، اما کاخ سفید با این پیشنهاد به دلیل مسائل امنیتی موجود، مخالفت کرد.

اینتل برای افزایش تولید، نیاز به حمایت مالی از سوی دولت دارد. پس از گفتگو با مقامات دولتی، اینتل اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای تولید ویفر‌های سیلیکونی در چین ندارد و به دنبال بررسی راه‌حل‌های دیگری خواهد بود.

اینتل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت و دولت بایدن، وظیفه رفع کمبود میکرو تراشه در صنعت را دارند و با همکاری هم، راه‌حل‌هایی در نظر گرفته‌اند. احتمال دارد که یکی از این راه‌حل‌ها، سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های تولید ویفر سیلیکونی در آمریکا و اروپا باشد.

دولت بایدن نسبت به رویکرد‌هایی که چین در زمینه فناوری در پیش گرفته است، تردید دارد. در دوره ریاست جمهوری ترامپ، محدودیت‌هایی برای استفاده از برند‌های چینی هوآوی و زد تی‌ای ایجاد شد و این دو شرکت به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی شناخته شدند.

مخالفت کاخ سفید با پیشنهاد اینتل برای تولید تراشه در چین

دولت بایدن نیز قانونی تصویب کرد که طبق آن، این دو برند نمی‌توانند مجوزی از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا دریافت کنند. علاوه بر این، دولت بایدن محدودیت‌هایی برای فروش ابزار‌های هک به چین اعمال کرد و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نظارتی چینی را ممنوع اعلام کرد.

کمبود جهانی تراشه، معضل بزرگی شده است؛ دیگر از پورت یواس‌بی در ماشین‌های تسلا استفاده نمی‌شود، ماشین‌های بی ام دبلیوی (BMW) جدید نیز صفحه نمایش لمسی ندارند، میزان تولید آیفون ۱۳، PS۵ و Switch هم کاهش یافته است. با این روند، به نظر می‌رسد که پیش‌بینی اینتل درباره رفع نشدن مشکل کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۳ درست باشد.

منبع:
The Verge