Gerdab.IR | گرداب

استرالیا به دنبال سرمایه‌گذاری ۷۳ میلیون دلاری در حوزه فناوری کوانتوم

استرالیا به دنبال سرمایه‌گذاری ۷۳ میلیون دلاری در حوزه فناوری کوانتوم
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰

دولت استرالیا فناوری کوانتوم را به عنوان یکی از فناوری‌های کلیدی برای آینده این کشور می‌داند.

فناوری کوانتوم که بر پایه فیزیک بنا نهاده شده، هنوز در دوران ابتدایی خود به سر می‌برد، اما توانسته است که حجم عظیمی از سرمایه‌گذاران را به خود معطوف کند؛ زیرا که قادر به تغییرات انقلابی در صنایع مختلف از صنعت پزشکی و اقتصاد گرفته تا هوش مصنوعی و پردازشگری رایانه است.

به گزارش گرداب، به نقل از رویترز، استرالیا به دنبال سرمایه‌گذاری ۷۳ میلیون دلاری در حوزه فناوری کوانتوم است و نخست‌وزیر این کشور اسکات موریسون امروز چهارشنبه، این فناوری را جز ۹ فناوری بنیادی برای منافع کشور خود خطاب کرد.

در ماه‌های اخیر استرالیا وعده است که میلیارد‌ها دلار برای به‌روز کردن اقتصاد خود و قطع وابستگی‌اش به چین هزینه خواهد کرد و این کار را با شکوفا کردن کارخانجات خود و سرمایه‌گذاری در صنایع بنیادی همچون منابع معدنی حیاتی انجام خواهد داد. استرالیا همینطور به دنبال بهبود زیرساخت‌های فناوری خود است.

برای سرعت دادن به برنامه‌های اقتصادی خود، استرالیا از نه فناوری بنیادی حمایت ویژه خواهد کرد که نخستین این فناوری‌ها، فناوری کوانتوم خواهد بود.

این حجم عظیم سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار قرار است برای تجاری کردن فعالیت‌های پژوهشی استرالیا و پیوند برقرار کردن با بازار جهانی و زنجیره تولید این فناوری صرف شود.

نخست وزیر استرالیا در یک سخنرانی اعلام کرده است که علم و فناوری کوانتوم از این ظرفیت برخوردار است که طیف زیادی از صنایع را کامل متحول سازد.

استرالیا به دنبال سرمایه‌گذاری ۷۳ میلیون دلاری در حوزه فناوری کوانتوم

این سخنرانی مورد حمایت بخش فناوری اطلاعات این کشور قرار گرفته است. ران گوچی، مدیر اجرایی صنف صنایع این کشور که اتحادیه صنایع ارتباطی استرالیاست، چنین گفته است:
«فناوری کوانتوم از این ظرفیت برخوردار است که یک صنعت چند میلیارد دلاری شود که برای هزاران استرالیایی شغل ایجاد کند».

نخست وزیر استرالیا همچنین اعلام کرده است که فناوری‌های دیگری از جمله امنیت سایبری پیشرفته، ارتباطات، استخراج معادن، خودرو‌های خودران و آنتی‌بیوتیک‌های نوآورانه مورد حمایت دولتی قرار خواهد گرفت.

او، اما همچنین پیرامون مسائل اخلاقی این فناوری‌های جدید نیز هشدار داده است: «ما باید از خودمان بپرسیم که باید با فناوری چه کار انجام دهیم – نه صرفا بپرسیم که چه کار می‌توانیم بکنیم».