چین با هدف قانونمند کردن فضای مجازی پیشنویس قانونی را در ارتباط با تبلیغات آنلاین آماده کرده که آگهی دهندگان و شرکتهای تبلیغاتی موظف به پیروی از آن هستند.
به گزارش گرداب، قرار است بحث و بررسی برای نهایی کردن این پیشنویس تا ۲۵ دسامبر ادامه یابد. بر اساس پیشنویس مذکور، تبلیغاتی که هدف از آنها تأثیرگذاری بر کودکان و ترویج بازیهای آنلاین، لوازم آرایشی و بهداشتی و خدمات درمانی باشد، ممنوع میشوند.
اداره ایالتی تنظیم بازار چین در این مورد گفته است: استانداردهای تبلیغات باید «الزامات ایجاد تمدنی معنوی و ترویج فرهنگ سنتی عالی ملت چین را در خود داشته باشند.»
برخی شرکتهای بزرگ فناوری در چین مجبور شدهاند ارائه برخی خدمات جدید را تا زمان مشخص شدن میزان تبعیت آنها از قوانین رگولاتوری در ارتباط با اینترنت متوقف کنند. همچنین برخی شرکتهای فناوری در این کشور به علت عدم تبعیت از قوانین امنیت سایبری و به خطر انداختن حریم شخصی کاربران با مجازاتهایی مواجه شدهاند از جمله آنها میتوان به دیدی ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی اشاره کرد.
رگولاتوری چین همچنین از شرکتهای آی تی در این کشور خواسته تا جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی مشتریان خدمات خود را تضمین کرده و مشخص کنند چه نوع دادههایی را از شهروندان جمعآوری کرده و نگهداری میکنند. آنها همچنین موظف هستند بدین منظور رضایت کاربران را هم جلب کنند.