Gerdab.IR | گرداب

سهامداران مایکروسافت خواستار گزارش درباره آزار جنسی کارکنان

سهامداران مایکروسافت خواستار گزارش درباره آزار جنسی کارکنان
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰

مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد سهامدارانش خواستار دریافت گزارشی در مورد میزان مؤثر بودن سیاست‌های مقابله با آزار جنسی در محیط کار هستند.

به گزارش گرداب، تهیه و ارسال گزارش در این زمینه پیشنهادی بوده که از سوی ۸۰ درصد از سهام داران عمده مایکروسافت مورد تأیید قرار گرفته است. در جریان برگزاری نشست سالانه سهامداران مایکروسافت اکثریت اعضا به تهیه گزارش مذکور رأی مثبت داده‌اند.

حامی اصلی این طرح آرجونا کپیتال است. وی یک مشاور سرمایه گذاری مستقر در بوستن و ارائه دهنده پیشنهاداتی از سوی سهامداران مایکروسافت و دیگر شرکت‌ها است که آن‌ها را برای تغییراتی مانند افشای اطلاعات بیشتر در مورد حقوق صاحبان سهام تحت فشار قرار می‌دهد.

مایکروسافت در سال‌های اخیر داده‌های سالانه مربوط به حجم نگرانی‌های مطرح شده در مورد آزار جنسی و نتایج تحقیقات در مورد آن‌ها را به صورت داخلی به اشتراک گذاشته است و حالا برنامه‌هایی برای عمومی کردن این داده‌ها طراحی کرده است.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که شرکت‌های بزرگ فناوری تحت فشار افکار عمومی به طور فزاینده‌ای به خواسته‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی توجه کرده و کارکنان شرکت‌های بزرگ فناوری در اعتراض به بی توجهی به ادعا‌های آزار جنسی به نهاد‌های قضائی شکایت می‌کنند.