Gerdab.IR | گرداب

آمریکا: دولت به دنبال مهار ابزار جاسوسی سایبری

آمریکا: دولت به دنبال مهار ابزار جاسوسی سایبری
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰

دولت بایدن اعلام کرده طی هفته آینده، ابتکار عمل جدیدی اعلام می شود تا از گسترش استفاده از این فناوری ها برای کنترل و جاسوسی از شهروندان به خصوص در کشورهای اقتدارگرا جلوگیری شود.

به گزارش گرداب، به نقل از بلومبرگ، کاخ سفید به دنبال متحد کردن کشورهای همسو با خود است تا فناوری های جاسوسی سایبری را که در نقاط مختلف جهان به کار برده می شود، مهار و مدیریت کند.

دولت بایدن اعلام کرده در جریان برگزاری نشست دموکراسی های جهانی طی هفته آینده، ابتکار عمل جدیدی اعلام می شود تا از گسترش استفاده از این فناوری ها برای کنترل و جاسوسی از شهروندان به خصوص در کشورهای اقتدارگرا جلوگیری شود.

این ادعاها در شرایطی مطرح می شود که شرکت صهیونیستی ان اس او گروپ جاسوس افزار پگاسوس را در اختیار کشورهایی همچون بحرین، عربستان و امارات گذاشته و دولت آمریکا نیز با این امر مخالفتی نداشته است.

همچنین دولت آمریکا بر اساس افشاگری های ادوارد اسنودن خود یکی از بزرگترین استفاده کنندگان از انواع جاسوس افزار برای سرقت اطلاعات شخصی میلیاردها کاربر اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان است.

دولت آمریکا از چند ماه قبل در تلاش برای هماهنگ سازی مواضع متحدان خود در این زمینه است که از جمله آنها می توان به ژاپن، کره جنوبی و کشورهای اروپایی اشاره کرد. اما تا به حال چیزی در این زمینه به طور علنی و رسمی اعلام نشده است.

هنوز اطلاعات دقیقی در این حوزه در دسترس نیست، اما آمریکا و متحدانش تا به حال بارها از چین به عنوان کشوری نام برده اند که از ابزار جاسوسی سایبری سوء استفاده می کند. این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی خود در این زمینه پیشتاز هستند.