Gerdab.IR | گرداب

برنامه‌ای که بی اجازه اطلاعات شخصی شما را جمع‌آوری می‌کند

برنامه‌ای که بی اجازه اطلاعات شخصی شما را جمع‌آوری می‌کند
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰

برنامه مای‌وریزون (My Verizon) یک مرکز چندکاره در گوشی شماست که به شما امکان می‌دهد تغییرات حساب، آخرین پیشنهادات و موارد دیگر را پیگیری کنید. اما این برنامه ظاهرا مشغول جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران بدون اجازه است.

به گزارش گرداب - برنامه مای‌وریزون (My Verizon) ممکن است در حال جمع‌آوری اطلاعات مربوط به تاریخچه مرورگر‌ها، مکان، برنامه‌های دیگر و مخاطبان شما باشد تا طبق آن چه که خود شرکت می‌گوید علایق شما را بهتر درک کند. این موضوع را اولین بار شرکت این‌پوت (Input) شناسایی کرد. برنامه‌ای که وریزون در پیش گرفته و به نظر می‌رسد که به طور خودکار برای مشتریان فعال ساخته است Verizon Custom Experience نام دارد و آن را می‌توان در تنظیمات حریم خصوصی اپلیکیشن مربوطه مشاهده کرد.

در این برنامه دو گزینه وجود دارد؛ یکی Custom Experience و دیگری Custom Experience Plus که هر کدام از لحاظ عملکرد و دسترسی به اطلاعات متفاوت هستند. وریزون اطلاعات بیش‌تری در مورد هر دو گزینه در تنظیمات درون برنامه و هم‌چنین در صفحه پرسش‌های متداول در وب‌سایت خود ارائه داده است. گزینه Custom Experience به وریزون کمک می‌کند تا ارتباطات کاربران را شخصی‌سازی کند و محصولات و خدماتی که موردنظر آن‌هاست را پیشنهاد کند.

همه این‌ها با استفاده از اطلاعاتی که از بازدید‌های کاربران از وب‌سایت‌های مختلف و برنامه‌هایی که در گوشی هوشمند خود دارند، انجام می‌شود.

در عین حال،Custom Experience Plus نیز همین اهداف را دارد اما نه تنها از اطلاعات مربوط به وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی که در دستگاه تلفن هستند استفاده می‌کند، بلکه از موقعیت مکانی دستگاه و شماره تلفن‌هایی که کاربران با آن‌ها تماس می‌گیرند نیز برای شخصی‌سازی بهتر کمک می‌گیرد.

این موضوع حتی شامل CPNI نیز می‌شود که زمان و مدت تماس‌های کاربران را ردیابی و ثبت می‌کند. طبق توضیحات وریزون در سایت خود، برای مثال اگر بداند که موسیقی دوست دارید، به شما محتوای مربوط به موسیقی پیشنهاد می‌دهد یا گزینه‌ای مرتبط با موسیقی در برنامه Verizon Up به شما ارائه می‌دهد.

برنامه‌ای که بی اجازه اطلاعات شخصی شما را جمع‌آوری می‌کند

شرکت وریزون صریحا بیان می‌کند که کاربران با اختیار خود باید در این برنامه شرکت کنند و هر زمانی که دوست داشتند می‌توانند انتخاب خود را تغییر دهند. اما اندرو پل از شرکت این‌پوت می‌گوید که این ویژگی قبلا و به طور خودکار برای او فعال شده است.

طبق گفته شرکت، اطلاعات افراد به تبلیغ‌کنندگان فروخته نمی‌شود و فقط برای اهداف وریزون استفاده می‌گردد اما در هر صورت این موضوع نگران‌کننده است.

در ماه آوریل ۲۰۲۱،T-Mobile کاربران خود را به طور خودکار در برنامه‌ای ثبت‌نام کرد که داده‌های آن‌ها را با تبلیغ‌کنندگان به اشتراک می‌گذاشت و کاربران مجبور بودند تا به طور دستی از تنظیمات حریم خصوصی خود از برنامه انصراف دهند. در مرکز حریم خصوصی AT&T، این شرکت می‌گوید که اطلاعات مربوط به مرورگر‌ها و برنامه‌هایی که کاربران استفاده می‌کنند جمع‌آوری می‌کند و می‌توان این تنظیمات را از سایت AT&T تغییر داد.
منبع:
The Verge