Gerdab.IR | گرداب

اینتل و متاورس: نرم‌افزاری برای استفاده از نیروی پردازشگری سایر دستگاه‌ها

اینتل و متاورس: نرم‌افزاری برای استفاده از نیروی پردازشگری سایر دستگاه‌ها
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰

شرکت اینتل در اولین توضیح پیرامون راهبرد خود برای رسیدن به متاورس، اعلام کرده است که در حال کار بر روی یک نرم‌افزار است که به لپ‌تاپ‌ها کمک می‌کند که از نیروی پردازشی سایر دستگاه‌ها (از جمله چیپ‌های رقبای اینتل) استفاده کند.

به گزارش گرداب - در حالی که «متاورس» تعریف بسیار گسترده‌ای دارد، اما عموما منظور از آن جهان‌های مجازی است که از طریق اینترنت و مجموعه‌ای از دستگاه‌ها از جمله هدست‌های واقعیت مجازی به آن‌ها دسترسی پیدا می‌شود.

به نظر می‌رسد ساخت محصولاتی برای متاورس ترند روز جهان فناوری باشد و موسساتی مانند ان‌ویدیا (Nvidia) نیز نرم‌افزار‌ها و چیپ‌ست‌هایی برای جهان مجازی ساخته است و شرکت کوآلکام (Qualcomm) که چیپ‌هایی برای هدست‌های واقعیت مجازی می‌سازد، در ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌هایی بر روی متاورس انجام داده است.

در یک کنفرانس خبری پس از یک ارائه در کنفرانس RealTime پیرامون فناوری‌های متاورس، راجا کودری (Raja Koduri) مدیر گروه تسریع سامانه‌ها و کارت‌گرافیک‌های اینتل اعلام کرد که نخستین فناوری که این شرکت در حوزه متاورس به دنبال آن است، نرم‌افزاری خواهد بود که به دستگاه‌ها کمک می‌کند که از قدرت پردازشگری از پیش موجود و غیرقابل استفاده استفاده کند.

اینتل و متاورس: نرم‌افزاری برای استفاده از نیروی پردازشگری سایر دستگاه‌ها

به‌طور مثال، اگر یک بازیکن در حال بازی یک بازی با کیفیت و سنگین بر روی لپ‌تاپی باشد که چیپ‌ست‌های ان را کامل به کار بگیرد، اما بازیکن یک کامپیوتر غیرقابل استفاده در اتاق دیگری داشته باشد، این نرم‌افزار می‌تواند قدرت پردازشگری بلااستفاده برو روی این کامپیوتر را شناسایی کند و از طریق اتصال وای فای به آن متصل می‌شود و در نهایت باعث می‌شود که بازی بر روی لپ‌تاپ بهتر اجرا شود.

کودری گفته است که این نرم‌افزار قابل استفاده برای چیپ‌ست‌های رقبای اینتل نیز خواهد بود. این نرم‌افزاری به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند چالش‌های فنی را برای کاربران حل کند و نه این که صرفا به دنبال درآمد بیشتر برای اینتل باشد.بعضی از این قابلیت‌ها مشترک است.

کودری می‌گوید:«ما به گونه‌ای لایحه‌های این نرم‌افزار را طراحی کرده‌ایم که می‌تواند با سخت‌افزار همه شرکت‌ها کار کند، تا جایی که این سخت‌افزار‌ها مشخصات استاندارد این صنعت را رعایت کرده باشد. بسیاری از اموری که ما در حال طراحی آن‌ها هستیم، به‌شکل اوپن‌سورس قرار گرفته است».