Gerdab.IR | گرداب

استقبال تتر از انتخاب به عنوان ارز رسمی دولت در سایه میانمار

استقبال تتر از انتخاب به عنوان ارز رسمی دولت در سایه میانمار
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰

تتر از این اقدام استقبال کرده است و مدیر آن این را لحظه‌ای بزرگ در تاریخ کریپتو خوانده است.

به گارش گرداب - تتر، شرکت صادرکننده استیبل‌کوینی به همین نام، از تصمیم دولت سایه میانمار (دولت وحدت ملی) به استفاده از تتر به عنوان ارز رسمی کشور استقبال کرده است.

دولت در سایه در میانمار که توسط طرفداران آنگ سان سو چی (برنده جایزه نوبل) اداره می‌شود، در روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که تتر را به عنوان ارز رسمی برای استفاده محلی انتخاب کرده است. وزیر اقتصاد این دولت مدعی بود که تتر تراکنش‌های مورد نیاز را انجام می‌دهد و کارایی عملیاتی مناسب دارد.

حال شرکت تتر در پستی در وبلاک خود از این تصمیم ستایش کرده است:«این واقعیت که این دولت تتر را به عنوان ارز رسمی شناخته است، قابل ستایش است به خاطر قدرت دلار آمریکا و توانایی فراهم آوردن پناهگاهی امن برای شهروندان همه دنیا. اهمیت این لحظه بسیار بیشتر از ظرفیت‌هایی است که رمزارز‌ها می‌توانند برای امنیت اقتصادی ارائه کنند، بلکه این مسئله به اعتماد طولانی‌مدت به دلار آمریکا برمی‌گردد».

این تصمیم دولت نظامیان میانمار باعث تعجب همگان شده است. زیرا که شرکت تتر به خاطر مسئله پشتوانه‌های رمزارز خود با چالش‌های عمده‌ای روبرو است و پرونده حقوقی طولانی مدتی برای این شرکت در جریان است. از سوی دیگر دلار آمریکا در سال‌های اخیر در حال تضعیف موقعیت جهانی خود بوده است.

با وجود این تتر ارز چندان معتبری به نظر نمی‌رسد و ردپایی از پولشویی در آن به چشم می‌خورد، اما از نقطه نظر فراگیری و انجام تراکنش‌ها، تتر یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در صرافی‌های کریپتو در سراسر جهان است.

دولت در سایه میانمار در حال حاضر به دنبال سرمایه‌ای به وسعت ۱ میلیارد دلار است و پذیرش تتر به عنوان روشی برای مقابله با دولت نظامیان این کشور است. رمزارز توسط بانک مرکزی میانمار در سال گذشته ممنوع اعلام شد.

این مسئله نشان می‌دهد که رمزارز‌ها در این کشور نه صرفاً یک ابزار و بازار اقتصادی، بلکه مسئله‌ای کاملا سیاسی هستند. پذیرش تتر از سوی دولت سایه را نیز باید به عنوان راهکار سیاسی این دولت برای دریافت هزینه‌های خود از کشور‌های غربی دانست. دولت آنگ سان سوچی بیشتر هزینه‌های خود را از کشور‌های غربی و آمریکا دریافت می‌کند.