Gerdab.IR | گرداب

اندونزی: ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی، راه حلی برای مقابله با بیت کوین هستند

اندونزی: ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی، راه حلی برای مقابله با بیت کوین هستند
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰

دستیار رئیس بانک مرکزی اندونزی، جودا آگونگ، اظهار داشت: «ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی، راه حلی برای جایگزینی استفاده از رمزارز غیرمتمرکز در تراکنش‌های مالی خواهند بود».

به گزارش گرداب - طبق اعلامیه بانک مرکزی اندونزی، ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی که نسخه‌های دیجیتالی ارز‌های ملی هستند و در پاسخ به رشد روند پذیرش ارز‌های دیجیتال معرفی شده‌اند، ابزاری ضروری برای مقابله با ارز دیجیتال غیرمتمرکز خواهد بود.

جودا آگونگ، دستیار رئیس بانک مرکزی اندونزی، در نشست اخیر پارلمان گفت که این بانک در حال بررسی شرایط راه‌اندازی روپیه دیجیتال برای مقابله با رمزارز‌هایی مانند بیت کوین است.

او در ادامه افزود که هنوز هم وزارت، تجارت ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین را علی‌رغم تأثیرات منفی‌ای که بر سیستم مالی می‌گذارد نظارت می‌کند و از این رمزارز همانند ارز معمول و رایج استفاده می‌شود.

قبل از انتشار این خبر، شورای ملی علمای اندونزی که برترین نهاد علوم اسلامی است، ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین را حرام اعلام کرد. یکی از شعب شورای ملی علمای اندونزی در جاوای شرقی در اواخر اکتبر ۲۰۲۱ بیانیه‌ای را در این باره صادر کرده بود.

مدیر بانک مرکزی اندونزی: ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی، راه حلی برای مقابله با بیت کوین هستند

همان‌طور که قبلا گزارش شده بود، دولت اندونزی موضع مشخصی در برابر مقررات رمزارز اتخاذ نکرده است. علی‌رغم ممنوعیت تراکنش‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷، مقامات محلی ترجیح دادند تا تجارت رمزارز را قانونی در نظر بگیرند.

در ماه آوریل ۲۰۲۱، آژانس تنظیم مقررات معاملات آتی کالای اندونزی در وزارت بازرگانی، اعلام کرد که برنامه‌هایی برای راه‌اندازی یک صرافی رمزارز تحت حمایت دولت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ دارد.

قانون‌گذاران اندونزی بیش از پیش به دنبال بررسی مزایای راه‌اندازی ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی هستند. در ماه مه ۲۰۲۱، پری وارجییو که رئیس بانک مرکزی اندونزی است اعلام کرد که قصد راه‌اندازی روپیه دیجیتال به عنوان ارز قانونی را دارد.

ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی مانند یوان دیجیتال چین، ظاهرا به عنوان راه حلی برای جلوگیری از پذیرش ارز‌های دیجیتالی غیرمتمرکز راه‌اندازی شده‌اند. دولت اندونزی تنها دولتی نیست که فکر می‌کند راه‌اندازی ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی برای مقابله با ارز دیجیتال غیرمتمرکز مؤثر واقع خواهد شد.

در اواسط ماه نوامبر ۲۰۲۱، رئیس بانک مرکزی روسیه، الویرا نابیولینا گفت که ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی گزینه خوبی برای دولت‌ها در جهت جایگزینی ارز‌های دیجیتال غیرمتمرکز مانند بیت کوین هستند.
منبع:
cointelegraph