Gerdab.IR | گرداب

رشد ۲۵۱ درصدی حملات سایبری برنامه‌های تحت وب طی دو سال

رشد ۲۵۱ درصدی حملات سایبری برنامه‌های تحت وب طی دو سال
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰

تخمین‌زده می‌شود که حدود ۲۰ میلیارد از حوادث نقض داده در سال ۲۰۲۱ ناشی از برنامه‌های تحت وب باشند. موضوع نگران‌کننده، افزایش ۶۸ درصدی حملات گزارش شده مربوط به برنامه‌های تحت وب از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تا سه ماهه سوم همین سال است.

به گزارش گرداب، کسب و کار‌ها در انگلیس هدف حملات سایبری از طریق برنامه‌های تحت وب قرار گرفته‌اند و از ماه اکتبر ۲۰۱۹ بیش از ۲۵۰% رشد داشته‌اند. ایمپروا حدود ۴.۷ میلیون حادثه امنیت سایبری مربوط به برنامه‌های تحت وب را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که این حملات به طور متوسط هر سه ماه یک بار ۲۲% افزایش می‌یابد.

به این ترتیب، احتمال نقض داده نیز افزایش می‌یابد. حملات اجرای کد از راه دور و گنجاندن فایل از راه دور که اغلب برای دزدیدن اطلاعات و هایجک وب استفاده می‌شوند، در طول دو سال (از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱) ۲۷۱% افزایش داشته است.

در واقع، طبق تحقیقات اخیر آزمایشگاه تحقیقاتی ایمپروا، نیمی از تمام موارد نقض داده با برنامه‌های کاربردی تحت وب شروع می‌شود. تخمین‌زده می‌شود که حدود ۲۰ میلیارد از حوادث نقض داده در سال ۲۰۲۱ ناشی از برنامه‌های تحت وب باشد.

رشد ۲۵۱ درصدی حملات سایبری برنامه‌های تحت وب طی دو سال

موضوع نگران‌کننده، افزایش ۶۸ درصدی حملات گزارش شده مربوط به برنامه‌های تحت وب از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تا سه ماهه سوم همین سال است. زیرا مجرمان سایبری سعی در به سرقت بردن اطلاعات و فروش آن‌ها در سایت‌های غیرقانونی داشتند. کلاهبرداران اغلب از ساعات شلوغ خرید برای مخفی کردن فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

پیتر کلیمک، مدیر فناوری ایمپروا، گفت: «شیوع کووید-۱۹ باعث شد تا تمام کسب و کار‌ها هر چه زودتر به فضای دیجیتالی منتقل شوند و همین به طور قطع عامل افزایش حملات سایبری بوده است.

گسترش سریع API‌ها و استفاده از رایانش ابری از دیدگاه DevOps سودمند است، اما برای تیم‌های امنیتی این تغییرات در ساختار برنامه‌ها و افزایش سطح حملات، کارشان را بسیار سخت می‌کند».

طبق آمار رسمی، کلاهبرداری سایبری در نیمه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۳ میلیارد پوند برای کسب و کار‌ها و مصرف‌کنندگان انگلیسی هزینه داشته که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ سه برابر شده است.
منبع:
infosecurity-magazine