Gerdab.IR | گرداب

هشدار پلیس هند درباره کلاهبرداری از طریق کریپتو

هشدار پلیس هند درباره کلاهبرداری از طریق کریپتو
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰

پلیس هند به شهروندان این کشورهشدار داده است که تنها از طریق منابع معروف و با سابقه در این حوزه فعالیت کنند.

به گزارش گرداب، مقامات پلیس هند به شهروندان این کشور درباره رواج جرائم سایبری هشدار دادند. در طی یک رویداد خبری که در شهر حیدرآباد هند برگزار شد، پلیس از شهروندان خواسته است که رمزارز‌های خود را به کیف پول‌های شخصی نامعتبر منتقل نکنند.

پلیس هند تاکید کرده است که روش‌های متعددی از سوی کلاهبرداران استفاده می‌شود تا سرمایه‌های مردم را به غارت ببرند. از جمله این روش‌ها دادن وعده‌های سود‌های کلان، تراکنش غیربانکی رمزارز‌ها و سود‌های بلند مدت است. در صحبت‌های مسئولین این کشور افزون بر تایید رشد کاربران کریپتو در هند چنین گفته شده است:

«کلاهبرداران از شما می‌خواهند که جزئیات رمزارز‌های خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید؛ و هنگامی که اطلاعات خود را به اشتراک گذاشتید، پول شما به سرقت برده می‌شود».

پلیس هند اعلام کرده است که ۱۶ مورد شکایت در این رابطه به دست آن‌ها رسیده است. پلیس هند اعلام کرده است که «اگر شما مایل به سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز‌ها هستید، لطفاً تنها از طریق بازیگران موثق و باسابقه در این حوزه اقدام کنید».

مسئولان اعلام کرده‌اند که ۱۴ مورد از ۱۶ مورد کلاهبرداری کریپتو در این کشور به طور مستقیم به سرمایه‌گذاری و خرید و فروش مرتبط بوده است. معمولا کلاهبرداران قربانیان را متقاعد می‌کنند که رمزارز‌های به تازگی خریداری‌شده‌شان را برای سود‌های کلان به حساب آن‌ها منتقل کنند.

«از این افراد حدود ۳.۴۵ کرور روپیه (حدود ۴۵۸ هزار دلار) به خاطر طمع برای سود بیشتر در حین سرمایه‌گذاری در رمزارز‌ها به سرقت رفته است. هنگامی که سرمایه شما به سرقت رفت، دیگر راهی وجود ندارد. پول مجازی هیچ‌گاه نمی‌تواند ردیابی شود و به مالک اولیه بازگردانده شود».

منبع: 

کوین تلگراف