Gerdab.IR | گرداب

دولت صربستان در حال بررسی درخواست مجوز برای سه صرافی رمزارز

دولت صربستان در حال بررسی درخواست مجوز برای سه صرافی رمزارز
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰

سینیسا مالی، وزیر دارایی این کشور این هفته در پارلمان اعلام کرد که مقامات صربستان در حال حاضر در حال بررسی درخواست‌های مجوز ارائه شده توسط سه صرافی ارز دیجیتال هستند.

به گزارش گرداب، سه صرافی رمزارز در صربستان برای دریافت مجوز درخواست داده‌اند. دولت صربستان انتظار دارد که صرافی‌ها ظرف چند هفته مجوز لازم برای ادامه فعالیت دریافت کنند تا شهرواندان بتوانند به صورت قانونی رمزارز بخرند و بفروشند.

مقامات صربستان در حال حاضر در حال بررسی سه صرافی رمزارز هستند که درخواست مجوز داده‌اند. وزیر دارایی این کشور اعلام کرد: «احتمالا در ظرف چند هفته آینده، اولین مجوز را صادر خواهیم کرد».

در پاسخ به سؤالات قانون‌گذاران، وزیر دارایی اظهار داشت که چهار صرافی رمزارز قبلا هزینه‌های درخواست را پرداخت کرده‌اند و تأکید کرد که صربستان یکی از نخستین کشور‌هایی است که از طریق قانون این حوزه را تنظیم کرده است. او در ادامه اضافه کرد که بازار ارز دیجیتال به آرامی در حال پیشرفت است.

در اظهارات وزیر دارایی مشخص شد که صربستان در حال توسعه پلتفرم معاملاتی توکن خود است که احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی خواهد شد. دولت صربستان در تلاش است تا بورس اوراق بهادار بلگراد را تقویت کند که به گفته وزیر دارایی ابزار مناسبی برای حمایت از توسعه بازار مالی کشور است.

قانون مربوط به دارایی‌های دیجیتال صربستان در پایان ماه ژوئن ۲۰۲۱ لازم الاجرا شد. این قانون، رمزارز‌هایی مانند بیت کوین را به عنوان دارایی‌های مجازی و سوابق دیجیتالی با ارزش تعریف می‌کند که می‌توان آن را فروخت، انتقال داد، خریداری و یا مبادله کرد. از آن زمان، تعداد شهروندانی که ارز دیجیتال استفاده می‌کنند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. نمایندگان صنعت رمزارز گفته‌اند که حدود دویست هزار نفر از ساکنان اروپای جنوب شرقی یک نوع رمزارز را در اختیار دارند.

با علاقه رو به رشد سرمایه‌گذاران و تلاش‌های نظارتی دولت می‌توان گفت که صربستان به یکی از پیشروان پذیرش رمزارز در منطقه تبدیل شده است. سوپرمارکت‌ها، پمپ بنزین‌ها و سایر تجار از کشور‌های همسایه مانند کرواسی اکنون انواع مختلفی از رمزارز را قبول می‌کنند.

اسلوونی که یکی دیگر از جمهوری‌های یوگسلاوی سابق است، بیش از هزار مکان دارد که از پرداخت‌های بیت کوین پشتیبانی می‌کند در حالی که مقامات در لیوبلیانا در تلاش برای ساده‌سازی نظام مالیاتی دارایی‌های دیجیتال هستند.
منبع:
news.bitcoin