Gerdab.IR | گرداب

تولید ۱۱ محصول امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی

تولید ۱۱ محصول امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید ۱۱ محصول بومی امنیت سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی حمایت کرد.

به گزارش گرداب، محافظت از اطلاعات اختصاصی و داده‌های مشتریان امری بسیار ضروری و حمایت از تولید محصولاتی که این امنیت اطلاعات را تأمین کنند، اولویت ملی است.

هوش مصنوعی نیز به یاری این محصولات آمده است تا امنیت سایبری شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی ارتقا یابد و مخاطرات کم‌تر شود. این اتفاق با حمایت از تولید ۱۱ محصول مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی شتاب گرفته است.

فناوران تهرانی با تولید ۱۰ محصول و سمنانی‌ها با تولید یک محصول به ارتقای امنیت سایبری کاربران کمک کردند.

فضای سایبری که با متصل کردن کامپیوترها، دستگاه‌های با قابلیت اتصال به اینترنت، سرورها، روتر‌ها و سایر مولفه‌هایی که زیرساخت اینترنت را شکل می‌دهند پدید آمده است و محافظت از داده‌های اطلاعاتی آن‌ها برای همه سازمان‌ها و مجموعه‌ها ضروری است.

امنیت سایبری هم به معنای محافظت از سیستم‌ها، شبکه‌ها و برنامه‌ها در برابر حملات دیجیتالی است. دسترسی، تغییر و نابودی اطلاعات مهم، دریافت پول از کاربران و ایجاد وقفه در روال کسب‌وکار‌ها از اهداف حملات سایبری است.

به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید محصولاتی که بتواند از چنین رخداد‌های نامطلوبی پیشگیری کند، حمایت کرده است و تاکنون ۱۱ محصول در این زمینه به تولید رسیده است.

محصول «تشخیص هویت با استفاده از عنبیه»، «چت بات»، «سرویس تبدیل گفتار فارسی به متن»، «سرویس احراز هویت»، «سامانه امنیتی تشخیص و مطابقت چهره» از جمله محصولاتی هستند که در این حوزه تولید شده اند.