Gerdab.IR | گرداب

سرقت میلیون دلاری NFTs

سرقت میلیون دلاری NFTs
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰

در حمله‌ای هکر‌ها تصاویری به ارزش ۱.۹ میلیون دلار را از یک مجموعه‌دار NFT به سرقت بردند.

به گزارش گرداب، NFTs یا توکن‌های غیرقابل معاوضه، نوعی سرمایه دیجیتال هستند. با رواج این سرمایه‌ها، اما حالا شاهد این هستیم که مشکلات امنیتی آن‌ها خود را نشان می‌دهند. با توجه به این که خود افراد نمی‌توانند از NFT‌های خود نگهداری کنند و نیاز به پلتفرم و شخص ثالثی برای این کار دارند، در نهایت اجتناب‌ناپذیر می‌رسد که هکر‌ها به فکر سرقت از این پلتفرم‌های آنلاین که حاوی سرمایه‌های زیادی هستند، نیفتند. در حمله‌ای آن‌ها تصاور JPEG به ارزش ۱.۹ میلیون دلار را از یک مجموعه‌دار به سرقت بردند.

NFT در واقع یک رسید و فاکتور برای خرید دیجیتالی شماست که شما به جای صرفا دانلود کردن مثلا یک GIF آنرا خریداری کرده‌اید. اما با این حال این خرید اینترنتی از طریق رمزارز‌ها انجام می‌گیرد و در این فضا کلاهبرداری‌های بسیار و حملات سایبری بسیار زیادی پیش‌روی ماست.

حملات فیشینگ که از طریق آن هکر‌ها شما را به وب‌سایتی به ظاهر موثق، اما فی‌الواقع جعلی هدایت می‌کنند و اطلاعات شما را به سرقت می‌برند، از جمله روش‌های رایج در این حوزه است. هکر‌ها سپس به سادگی به کیف پول شما و حساب شما دسترسی پیدا می‌کنند.

در زمینه مجموعه NFTs حملاتی اینچنینی به سادگی می‌تواند باعث شود که شما دیگر به آن چه خریده‌اید، دسترسی نداشته باشید.

به تازگی شخصی به نام تاد کریمر قربانی حمله فیشینگ در این زمینه شده است. او گفته است که بر روی لینکی که گمان می‌کرده است به NFT dapp (برنامه‌های غیرمتمرکز) وصل است، کلیک کرده است، اما بعد متوجه شده که ۱۶ NFT او به سرقت رفته است. این تصاویر به سرقت رفته ارزشی معادل ۱.۹ میلیون دلار دارند.