«انقلاب بازیوارسازی» یکی از راههای مدرنی که اخیراً شرکتهای بزرگ غربی برای مواجهه با چالش بالا ابداع کردهاند، طراحی یک بازی با استفاده از ارزشهای برند و با محوریت و مبنای هویت آن بوده است.
بازیکردن کارکنان کمترین سودش ایجاد فضای صمیمی محیط کار و مهمتر از آن تمرین موقعیتهای شبیهسازی شده در چالشهای پیش رو و حتی بعد از آن ارزیابی روحیه کارکنان با مطالعه آماری رفتار بازیکنان خواهد بود.
بازیوارسازی استفاده از خصوصیتها و تفکرهای بازی گونه در زمینههایی است که ماهیت بازی ندارند، بازیهای ویدئویی امروزه چیزی فراتر از سرگرمی محض محسوب میشوند و میتوان از آنها بهعنوان ابزاری برای بازنمایی ایدئولوژیهای فرهنگی و سیاسی، داستانسرایی، آموزش و تربیت، خلق تجربۀ زیباییشناختی و امثال آن استفاده کرد.
بازیهای ویدئویی امروزه چیزی فراتر از سرگرمی محض محسوب میشوند و میتوان از آنها بهعنوان ابزاری برای بازنمایی ایدئولوژیهای فرهنگی و سیاسی، داستانسرایی، آموزش و تربیت، خلق تجربۀ زیباییشناختی و امثال آن استفاده کرد.