Gerdab.IR | گرداب

هشدار کمیسیون تجارت فدرال آمریکا درباره کلاهبرداری از طریق خودپرداز کریپتو

هشدار کمیسیون تجارت فدرال آمریکا درباره کلاهبرداری از طریق خودپرداز کریپتو
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به مشتریان پیرامون کلاهبرداری‌هایی از طریق خودپردازهای رمزارز هشدار داده است.

به گزارش گرداب، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا هشداری پیرامون کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های خودپرداز رمزارز صادر کرده است. در این هشدار که توسط مسئول بخش مصرف‌کنندگان و آموزش کسب‌وکارها داده شده، آمده است: «شیوه جدید این است که کلاهبرداران از افراد می‌خواهند از طریق رمزارز پرداخت کنند».
 
این کلاهبرداری به این شیوه است که فرد کلاهبردار که خود را جای کسی دیگر جا می‌زند، از طریق یک کد کیو آر (QR)، فرد را به سراغ یک مغازه یا انبار می‌فرستد تا پول محصول را از طریق خودپرداز رمزارز برای او ارسال کند. کلاهبرداران ممکن است تظاهر کنند که از طرف دولت، نیروهای امنیتی و یا شرکت‌های محلی تماس می‌گیرند. آنها همچنین ممکن است تظاهر کنند که توجهی عاشقانه به شما دارند و یا به شما اعلام کنند که برنده یک قرعه‌کشی شده‌اید. آنها تا زمانی که پول شما را به دست بیاورند پشت تلفن با شما می‌مانند.
 
کمیسیون تجارت فدرال هشدار داده است که کلاهبردار به‌طور مستقیم شما را وادار به واریز پول از حساب بانکی، سرمایه‌گذاری و یا حساب‌های بازنشستگی‌تان می‌کند و سپس شما را به یک انبار با خودپرداز رمزارز منتقل می‌کند تا رمزارز خریداری کنید. سپس برای شما یک کد کیو آر، با آدرس آنها می‌فرستد.
 
هنگامی که شما رمزارز خریداری کنید، سپس آنها شما را مجبور می‌کنند که کد را اسکن کرده تا پول به حساب آنها فرستاده شود. اما سپس تمام پول شما به سرقت رفته است. باید توجه کرد که هیچ کس از نهادهای دولتی، نیروهای امنیتی و ... به شما نمی‌گویند که باید پول آنها را تنها از طریق رمزارز پرداخت کنید. اگر کسی چنین درخواستی کرد، همیشه این کلاهبرداری خواهد بود.

منبع: News.Bitcoin