Gerdab.IR | گرداب

ایالات مختلف آمریکا خواهان ثبت دوباره شکایت از متا شدند

ایالات مختلف آمریکا خواهان ثبت دوباره شکایت از متا شدند
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰

۴۶ ایالت آمریکا به رهبری نیویورک از دادگاه استیناف خواسته اند حکم رد شکایت از متا را لغو و شکایت مذکور را ثبت کند.

به گزارش گرداب، در درخواست وکلای نیویورک و ایالت‌های دیگر در شکایتی به دادگاه استیناف منطقه کلمبیا آمده است: فیس بوک یک شرکت انحصارگرا است که از قدرت خود در بازار برای از بین بردن رقابت استفاده کرده است.

شرکت برای این منظور از شیوه «بخر یا دفن کن» رقبای تازه استفاده کرده است. فیس بوک نوعی انحصار گرایی دارد که به کاربران و عموم مردم آسیب می‌رساند.

متا پلتفرمز (مالک فیس بوک) در بیانیه‌ای اعلام کرد ایالت‌ها در ارائه درخواست استیناف برای ثبت شکایت اشتباه کرده اند. در بیانیه متا آمده است: هیچ دلیلی برای لغو این تصمیم در دادگاه تجدید نظر وجود ندارد.

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک گفت: فیس بوک به کاربران آسیب می‌رساند. این شرکت بار‌ها از تسلط خود بر بازار استفاده کرده است تا شرکت‌های کوچک را از گردونه کسب و کار خارج کند و رقابت را برای میلیون‌ها کاربر کاهش دهد.

این گروه، متشکل از ۴۶ ایالت، گوام و منطقه کلمبیا، معتقدند حکم جیمز بواسبرگ قاضی منطقه‌ای در ناحیه کلمبیا مبنی بر آنکه آن‌ها مدتی طولانی برای طرح شکایت صبر کرده اند، اشتباه است.

بواسبرگ همچنین در ماه ژوئن شکایت کمیسیون فدرال تجارت آمریکا را علیه فیس بوک رد کرده بود، اما به آژانس اجازه داد پرونده را مجدداً بررسی کند. در هفته گذشته نیز بواسبرگ اجازه ثبت شکایت را داد.

کمیسیون فدرال تجارت و هم ایالت‌ها در سال ۲۰۲۰ از دادگاه خواسته بودند که به فیس بوک دستور فروش اینستاگرام و واتس اپ را بدهد.

این شکایت‌ها به دنبال سال‌ها تحقیق از چهار غول بزرگ فناوری ایالات متحده و همچنین شکایت علیه فیس بوک و گوگل انجام شده است.