Gerdab.IR | گرداب

پاکستان به دنبال مسدود کردن وب‌سایت‌های مربوط به ارز دیجیتال

پاکستان به دنبال مسدود کردن وب‌سایت‌های مربوط به ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش گرداب، آژانس تحقیقات فدرال پاکستان قصد مسدود کردن وب‌سایت‌هایی را دارد که با ارز دیجیتال سر و کار دارند. این تصمیم طی جلسه‌ای که این آژانس با بانک مرکزی پاکستان داشت، گرفته شد.

بر اساس وب‌سایت دولتی پاکستان، آژانس تحقیقات فدرال پاکستان یک آژانس کنترل مرزی، تحقیقات جنایی، ضد اطلاعات و امنیتی است که تحت کنترل وزیر کشور پاکستان می‌باشد.

مدیر کل تحقیقات فدرال پاکستان، دکتر صنع الله عباسی، روز شنبه ۲۵ دی (۱۵ ژانویه ۲۰۲۲) به مطبوعات گزارش داد که آژانس او با همکاری اداره مخابرات پاکستان، وب‌سایت‌های مربوط به ارز دیجیتال را مسدود خواهد کرد تا از کلاهبرداری و پولشویی جلوگیری شود. او این تصمیم را بعد از جلسه‌ای که با مقامات ارشد بانک مرکزی پاکستان داشت، گرفت.

در این جلسه، مقامات ارشد بانک مرکزی پاکستان خاطر نشان کردند که بانک مرکزی اخیرا پیشنهاداتی را تحت نظارت دادگاه عالی سِند (Sindh) در رابطه با چارچوب مقرراتی ارز‌های دیجیتال در پاکستان ارائه کرده است.

پیشنهاد بانک مرکزی این است که استفاده از ارز‌های دیجیتال به طور کامل ممنوع شود. مدیر کل آژانس تحقیق bitcoin ل پاکستان نیز با تأکید بر این که بیشتر نگرانی او درباره کلاهبرداری و پولشویی است اظهار داشت که ارز دیجیتال، نوع جدیدی از کلاهبرداری را ممکن ساخته است.

رئیس آژانس تحقیقات فدرال پاکستان در مورد قوانین موجود در پاکستان از جمله قانون پیشگیری از جرائم الکترونیکی ۲۰۱۶، قانون حواله ارزی ۱۹۴۷ (FERA) و قانون مبارزه با پولشویی ۲۰۱۰ (AMLA) نیز بحث کرد و تأکید کرد که این قوانین حاوی مقرراتی که در رابطه با غیرقانونی بودن و سوءاستفاده از ارز‌های دیجیتال باشد، نیستند.

علاوه بر این، در نشست با مقامات ارشد بانک مرکزی پاکستان به این موضوع که پاکستان هیچ چارچوب قانونی برای ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی به منظور مطابقت با الزامات گروه ویژه اقدام مالی ندارد نیز پرداخته شد.

عباسی افزود که آژانس تحقیقات فدرال پاکستان اخیرا تحقیقاتی را درباره یک کلاهبرداری مالی گسترده پس از غیرفعال شدن ۱۱ اپلیکیشن مرتبط با صرافی ارز‌های دیجیتال بایننس آغاز کرده است. گفته می‌شود که طی این حادثه، بیش از صد میلیون دلار از سرمایه‌گذاران پاکستانی کلاهبرداری شده است.

منبع:

news.bitcoin