Gerdab.IR | گرداب

خطر از دست رفتن تمام سرمایه برای کاربران کیف پول متامسک

خطر از دست رفتن تمام سرمایه برای کاربران کیف پول متامسک
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

آخرین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کاربران کیف پول غیرمتمرکز متامسک در خطر از دست دادن تمام سرمایه‌های دیجیتال خود قرار دارند. پروتکل OMNIA نشان داده که این کیف پول وب ۳ از آسیب‌پذیری مهمی رنج می‌برد.

به گزارش گرداب، برطبق تحقیقات اخیر کاربران کیف پول متامسک در شرف از دست رفتن تمام سرمایه‌های خود هستند. هم‌موسس پروتکل OMNIA الکساندرو لوپاسکو، که متخصص امنیت سایبری و رمزنگاری نیز هست، پیرامون خطرات مرتبط با نشت آی پی این کیف پول هشدار داده است.

به گفته او هکر‌ها تنها نیاز به هزینه اندک ۵۰ دلاری دارند تا به حریم شخصی کاربر نفوذ کنند و از طریق آدرس آی پی هکر‌ها می‌توانند به اطلاعات کاربر دسترسی داشته باشند.

طبق این یافته‌ها هکر‌ها می‌توانند با ساخت NFT یا توکن‌های غیرقابل معاوضه به آدرس آی پی کاربر و انتقال رایگان مالکیت آن اثر هنری به کاربر به آی پی او دسترسی داشته باشند. تمام چیزی که هکر برای این کار نیاز دارد، سرمایه‌گذاری اندک ۵۰ دلاری است تا بتواند به حریم شخصی کاربر دسترسی داشته باشد. لوپاسکو همچنین تاکید کرده است که کاربران نباید خطر افشای آی پی را دست کم بگیرند.

خطر از دست رفتن تمام سرمایه برای کاربران کیف پول متامسک

لوپاسکو همچنین گفته است که گروه‌های مجرمانه می‌توانند حتی از این طریق به جرائم فیزیکی نیز دست بزنند، به‌طور مثال در صورت دسترسی به اطلاعات مکانی از آی پی، می‌توانند آدم‌ربایی کنند.

بر طبق بیان این رمزنگار این حملات ممکن است بسیار بیشتر از حملات DDoS خطرناک باشد. پروتکل OMNIA با جزئیات نحوه شکل‌گیری حمله را نشان داده است.

پیش از این نیز این موسسه امنیتی پیرامون نقص امنیتی این کیف پول هشدار داده بود. اما توسعه‌دهندگان کیف پول متامسک این هشدار را نادیده گرفته و اعلام کردند که در میانه سال فعلی آن را برطرف خواهند کرد.

منبع: themarketperiodical