Gerdab.IR | گرداب

افزایش وقوع حوادث امنیتی فیزیکی در دوران شیوع کرونا

افزایش وقوع حوادث امنیتی فیزیکی در دوران شیوع کرونا
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

با شیوع همه‌گیری کووید-۱۹، حوادث امنیتی فیزیکی افزایش چشم‌گیری داشتند و احتمالا این روند در سال ۲۰۲۲ نیز به صورت افزایشی خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، در سال ۲۰۲۱ میزان رخداد حوادث امنیتی فیزیکی در شرکت‌ها در حال افزایش بود و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ نیز همین روند ادامه پیدا کند. بیشتر مدیران امنیتی تغییری در راهکار‌های امنیتی خود برای کاهش این خطرات ایجاد نکرده‌اند. گزارشی با عنوان «وضعیت امنیت فیزیکی» به تأثیر چالش‌های امنیتی فیزیکی در دوران شیوع بیماری می‌پردازد.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، راهکار‌های امنیتی در پیش گرفته شده همسان با حوادثی که رخ می‌دهد به‌روز‌رسانی نمی‌شود. ۲۸% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش حوادث امنیتی فیزیکی بوده‌اند که در سال ۲۰۲۰ فقط ۲۰% چنین گزارشی دادند. حدود ۲۷% از آن‌ها اظهار داشتند که احتمال افزایش وقوع چنین حوادثی در سال ۲۰۲۲ وجود دارد، اما اکثریت (حدود ۵۷%) گفتند که هنوز برای مقابله با این حوادث راهکار‌های امنیتی خود را تغییر نداده‌اند.

علاوه بر این ۳۹% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، مشکلات زنجیره تأمین به دلیل شیوع بیماری از جمله افزایش هزینه‌ها، کمبود مواد و تأخیر در تحویل را از مهم‌ترین عوامل افزایش حوادث امنیتی برای رانندگان دانستند. آن‌ها به عوامل مهم دیگر مرتبط با شیوع بیماری مانند کاهش ساعات کاری (تقریبا ۲۳%) و کمبود نیرو‌های امنیتی (۱۰%) نیز اشاره کردند.

افزایش وقوع حوادث امنیتی فیزیکی در دوران شیوع کرونا

کسب و کار‌ها هم‌چنان از نظارت تصویری از راه دور هوشمند استفاده می‌کنند و تقریبا ۴۰% از شرکت‌کنندگان اظهار داشتند که از آن بیشتر از تنها استفاده‌ی ساده برای ضبط و ذخیره فیلم‌های دوربین استفاده می‌کنند. بسیاری از شرکت‌کنندگان (۴۳%) گفتند که از نظارت تصویری از راه دور هوشمند فقط برای نظارت امنیتی مانند نظارت بر عملکرد کارکنان، شرایط محل کار، تعداد و حجم مشتریان یا پیدا کردن فرصت‌های بازاریابی استفاده می‌کنند.

از بین شرکت‌کنندگان، پاسخ نمایندگی‌ها به عنوان صنعتی که بیشتر با دوربین‌های نظارتی سر و کار دارند و بازگشت سرمایه را به حداکثر می‌رسانند، قابل توجه بود. اکثر آن‌ها (۹۶%) از نوعی نظارت تصویری و از تمام قابلیت‌های هوشمند نظارت تصویری از راه دور برای نظارت بر شرایط محل کار، میزان رفت و آمد و عملکرد کارکنان استفاده می‌کنند. از بین آن‌ها تنها ۲۳% مدعی بودند که دوربین‌ها فقط برای نظارت امنیتی به کار گرفته می‌شود و کاربرد دیگری ندارد.

منبع:
securitymagazine