Gerdab.IR | گرداب

افتتاح پردیس مقابله با حملات سایبری در فرانسه

افتتاح پردیس مقابله با حملات سایبری در فرانسه
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

فرانسه گروهی از کارشناسان برجسته امنیت سایبری را در منطقه تجاری پاریس به نام «لا دفنس» (La Defence) گردهم آورده و یک پردیس برای مقابله با حملات سایبری افتتاح کرده است.

به گزارش گرداب و به نقل از رویترز، به گفته برونو لو میر وزیر اقتصاد فرانسه، در حقیقت این طرحی برای گردهم آوردن استارت آپ‌ها و برند‌های مشهور جهت مقابله با عملیات هک است.

طبق تحقیق موسسه PwC، حملات سایبری به مهم‌ترین نگرانی مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ جهان تبدیل شده اند. از سوی دیگر افزایش تعداد این حملات و پیچیده‌تر شدن آن‌ها ممکن است به حاکمیت کشور آسیب وارد کند.

لو میر در مراسم افتتاح پردیس مذکور گفت: فرانسه نمی‌خواهد به خارجی‌ها وابسته باشد. می‌خواهیم در فناوری‌های پیشرفته مستقل باشیم. این پردیس مقری برای استارت آپ‌های سایبری و کارشناسانی از بزرگترین شرکت‌های فرانسوی مانند LVMH و بانک‌های بزرگ فراهم می‌کند.

پردیس سایبری فرانسه گنجایش ۱۸۰۰ نفر را دارد و به وسیله شرکتی اداره می‌شود که ۴۴ درصد آن به دولت تعلق دارد. بقیه بودجه مورد نیاز این پردیس توسط ۹۰ سازمان از جمله شرکت‌های برتر حوزه سایبری از جمله «اورنج»، شرکت دفاعی «تالز»، سوپرا استریا (تولید کننده نرم افزار) و آتوس (شرکت مشاوره فناوری اطلاعات) تامین می‌شود.