Gerdab.IR | گرداب

منع شدن مقامات ارشد فدرال رزرو آمریکا از سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

منع شدن مقامات ارشد فدرال رزرو آمریکا از سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

مقامات ارشد فدرال رزرو از سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال منع شده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، کمیته بازار آزاد فدرال اعلام کرد که به اتفاق آرا، به طور رسمی قوانین جدیدی را در رابطه با سرمایه‌گذاری و فعالیت تجاری مقامات ارشد تصویب کرده است.

کمیته بازار آزاد فدرال، کمیته‌ای در داخل سیستم فدرال رزرو آمریکاست که وظیفه نظارت بر عملیات بازار آزاد کشور را دارد. این قوانین اولین بار در ماه اکتبر ۲۰۲۱ جهت نشان دادن بی‌طرفی و یکپارچگی کار کمیته با محافظت در برابر تضاد منافع معرفی شدند. طبق این قوانین، مقامات ارشد فدرال رزرو از سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه و اوراق بهادار، ارز دیجیتال، کالای اقتصادی یا ارز‌های خارجی منع می‌شوند.

علاوه بر این، آن‌ها از خرید سهام یا صندوق‌های بخش انفرادی، انعقاد قرارداد‌های مشتقه و مشارکت در خرید و فروش اوارق بهادار یا وجه تضمین منع هستند. در اطلاعیه منتشر شده در اکتبر ۲۰۲۱، به ارز دیجیتال اشاره‌ای نشده بود.

رؤسای فدرال رزرو، اعضای هیئت مدیره، معاون اول، مدیران تحقیقاتی، کارکنان کمیته بازار آزاد فدرال، مدیران بخش هیئت مدیره که به طور منظم در جلسات کمیته شرکت دارند و افرادی که کمیته آن‌ها را انتخاب کرده به همراه همسران و فرزندان زیر سن قانونی خود، باید از این قوانین پیروی کنند. احتمالا بعد از بررسی و تحلیل بیش‌تر، این قوانین برای کارکنان بخش‌های دیگر نیز اعمال خواهد شد.

در سال ۲۰۲۱، درست قبل از اتخاذ تدابیر بانک مرکزی برای کمک به بحران اقتصادی ایجاد شده به دلیل شیوع کووید-۱۹، خبر خرید و فروش سهام و سرمایه‌گذاری‌های مقامات ارشد فدرال رزرو منتشر شد. رئیس بانک فدرال رزرو بوستون به نام اریک روزنگن و رئیس بانک فدرال رزرو دالاس به نام رابرت کاپلان پس از انتشار این خبر و جنجال‌های به پا شده، از سمت خود کناره‌گیری کردند.

کمیته بازار آزاد فدرال در توضیحات خود اعلام کرد: «مقاماتی که مشمول قوانین جدید می‌شوند، از زمان اعلام تاریخ لازم الاجرا شدن قوانین تا ۱۲ ماه فرصت دارند تا دارایی‌های غیرمجاز خود را بفروشند. مقاماتی که تازه شروع به کار کرده و مشمول این قوانین می‌شوند نیز تا شش ماه فرصت خواهند داشت».

این قوانین از اول ماه مه ۲۰۲۲ لازم الاجرا خواهند شد.
منبع:
news.bitcoin.com