Gerdab.IR | گرداب

اتحادیه اروپا به دنبال تشکیل نهاد ناظر بر پولشویی ارز دیجیتال

اتحادیه اروپا به دنبال تشکیل نهاد ناظر بر پولشویی ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰

اعضای اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۴ به دنبال ساخت یک نهاد جدید هستند که به‌طور شفاف به نظارت بر پولشویی ارز دیجیتال بپردازد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، کمیسیون اروپا با همکاری سایر نهاد‌های اتحادیه اروپا به دنبال ایجاد یک نهاد نظارت مالی بر تراکنش‌های غیرقانونی موسسات ارز دیجیتال است. به گزارش بلومبرگ، تعدادی از اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، هلند، اسپانیا، اتریش، ایتالیا و لوکزامبورگ به دنبال این هستند که موسسات ارز دیجیتال را در حیطه کاری این نهاد جدید ضد پولشویی بگنجانند.

پیشنهاد این نهاد جدید نخستین بار در سال ۲۰۲۱ مطرح شده بود. این اعضا این نهاد را از سال ۲۰۲۴ آغاز می‌کنند و تا سال ۲۰۲۶ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

یک دیپلمات اروپایی گفته است که هدف از اضافه شدن موسسات ارز دیجیتال به وظایف نهاد ناظر پولشویی، فراهم کردن پوشش شفاف‌تر از تراکنش‌های ارز دیجیتال برطبق قوانین اتحادیه اروپاست.

خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که مقامات به دنبال تمرکز این نهاد بر تراکنش‌های با ریسک بالای فرامرزی هستند که ارز دیجیتال انجام این تراکنش‌ها را تسهیل کرده است. هنوز این چارچوب پیشنهادی توسط اعضای اتحادیه اروپا به بحث گذاشته نشده است.

منبع:
بلومبرگ