Gerdab.IR | گرداب

تحویل مقام سابق دولت کانادا به آمریکا به جرم حملات باج‌افزاری

تحویل مقام سابق دولت کانادا به آمریکا به جرم حملات باج‌افزاری
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

مقام سابق دولت کانادا به خاطر جرائم حملات باج‌افزاری «نت‌واکر» به دولت آمریکا تحویل داده شده است. این حملات باج‌افزاری در طی همه‌گیری با حمله به بیمارستان‌ها و مراکز پلیس توانسته بود ۲۸ میلیون دلار به دست آورد.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، یک شهروند کانادایی برای رویارویی با اتهام دست داشتن در حملات باج‌افزاری به این کشور تحویل داده شده است. سباستیان واخون دسجوردین، ۳۴ ساله در روز چهارشنبه به این کشور تحویل داده شده و در دادگاه فدرال تامپا فلوریدا در روز پنجشنبه حضور داشته است.

واخون دسجوردین اهل کبک در ژانویه ۲۰۲۱ دستگیر شد و در دادگاهی کانادایی به خاطر نقش خود در حملات باج‌افزاری نت واکر به هفت سال زندان محکوم شد. دادستان‌ها می‌گویند که او باج‌افزاری نت واکر را در طی همه‌گیری کووید-۱۹ به شرکت‌ها فعالیت‌های شهری، بیمارستان‌ها و نیرو‌های نظامی فرستاده است.

در جستجوی خانه او، مقامات توانسته‌اند ۷۱۹ بیتکوین که در حال حاضر ۲۸.۱۵ میلیون دلار ارزش دارد، پیدا کنند. به نظر می‌رسد که او پیش از این به عنوان مشاور فناوری اطلاعات در نهاد خدمات دولتی و عمومی در کانادا فعالیت می‌کرده است.

تحویل مقام سابق دولت کانادا به ایالات متحده به جرم حملات باج‌افزاری

حملات باج‌افزاری یکی از انواع حملات سایبری است که در طی آن به شبکه نفوذ می‌شود و راه‌اندازی مجدد شبکه متوقف می‌شود. حمله باج‌افزاری معمولا به از دست رفتن اطلاعات محرمانه شبکه منتهی می‌شود و در طی آن هکر‌ها برای برگرداندن شبکه و یا منتشر نکردن اطلاعات به دست رفته، درخواست باج می‌کنند.

پرداخت باج معمولا از طریق ارز‌های دیجیتال صورت می‌گیرد. با همه‌گیری کرونا میزان حملات سایبری افزایش بسیار زیادی داشت. حالا مقامات و دولت‌ها در سراسر دنیا به دنبال برخورد با این پدیده هستند که سالانه میلیون‌ها دلار خسارت به شرکت‌ها و افراد وارد می‌کند.

منبع: dailymail