Gerdab.IR | گرداب

افزایش حملات سایبری به روسیه در ماه گذشته

افزایش حملات سایبری به روسیه در ماه گذشته
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

یک شرکت امنیت سایبری دیروز اعلام کرد تلاش‌ها برای ایجاد اختلال در عملکرد وب‌سایت‌های شرکت‌های مختلف فعال در روسیه در ماه مارس افزایش یافته است.

به گزارش گرداب و به نقل از رویترز، تنها تعداد حملات موسوم به انکار سرویس‌های توزیع شده (DDoS) در ماه مارس تا به امروز در روسیه از تعداد حملات سایبری در کل ماه فوریه فراتر رفته است.

نهاد‌های دولتی و شرکت‌های دولتی مهم روسیه به علت رویداد‌های اوکراین مورد هدف قرار گرفته‌اند، وب‌سایت‌های وابسته به کرملین، شرکت هواپیمایی آئروفلوت و Sberbank وام‌دهنده بزرگ از جمله شرکت‌هایی هستند که شاهد قطعی یا مشکلات دسترسی موقت بوده‌اند.

رس تله کام سولار، بازوی امنیت سایبری شرکت مخابراتی رس تله کام، روز جمعه اعلام کرد افزایش فعالیت در انجمن‌های هکر‌ها را از ۲۲ تا ۲۳ فوریه شاهد بوده و پس از آن حملاتی گسترده به منابع اینترنتی وابسته به مقامات دولتی از ۲۵ فوریه آغاز شده است.

رس تله کام سولار در بیانیه‌ای گفت: هدف اصلی مهاجمان همچنان سایت‌های دولتی هستند. البته کسب‌ و کار‌ها نیز به هدف تبدیل شده‌اند، به‌ویژه بخش بانکی که به شدت توسط قدرت‌های غربی تحریم شده است.

این شرکت افزوده که متخصصان آن رشد قابل توجهی را در حملات DDoS در بخش تجاری شناسایی کرده‌اند و بیش از ۱۱۰۰ حمله از این دست از ۱ تا ۱۰ مارس در این بخش ثبت شده است که از ارقام کل ماه فوریه فراتر رفته است. همچنین در ماه مارس تا به امروز بیش از ۴۵۰ حمله علیه بانک‌ها ثبت شده که چهار برابر بیشتر از رقم ماه فوریه است.